اجرای فاز نخست طرح جامع حمل و نقل انبوه‌بر

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس با بیان اینکه تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا از شنبه -یازدهم خردادماه- وارد چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری بندرعباس شد، گفت: این اتوبوس‌ها در چهار مسیر مختلف شهر به عنوان مسیر موقت شروع به کار خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، سعید حسینی‌پور با اشاره به شرایط آب و هوایی خاص بندرعباس، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهر و شهروندان بندرعباسی را موضوع حمل و نقل عمومی دانست.

حسینی‌پور ادامه داد: با توجه به مطالعات انجام شده بر روی تراکم جمعیت و بررسی نیازسنجی صورت گرفته برای مسیرهای بلوار امام حسین (ع) و کوی ملت هر کدام هفت دستگاه و مسیر ۲۰ متری شاهد تعداد سه دستگاه اتوبوس درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این هفت دستگاه اتوبوس در مسیرهای گلشهر و پلیس راه قدیم خدمات‌رسانی انجام می‌دادند، تصریح کرد: با هدف بالا بردن ظرفیت جابه‌جایی شهروندان و تقویت ناوگان اتوبوسرانی تعداد سه دستگاه اتوبوس به مسیر گلشهر و پلیس‌راه قدیم اضافه خواهد شد تا در مجموع با ۱۰ دستگاه اتوبوس در این مسیر مردم قادر به جابه‌جایی باشند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: مسیر موقت همه این خطوط به مرکز شهر است.

حسینی‌پور با اشاره بر اینکه ظرفیت هر دستگاه اتوبوس اسکانیا با استاندارد یورو چهار، ۴۱ صندلی و برای افراد ایستاده ۲۲ نفر می‌باشد، خاطرنشان کرد: در این بین معلولین نیز همچون دیگر افراد می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به کمک با استفاده از دستگاه رمپ که برای این اتوبوس‌ها تعبیه شده است، جهت حمل و نقل درون شهری اتوبوس را جایگزین وسایل نقلیه شخصی و پرهزینه کنند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی دیگر خطوط و محلات بندرعباس در دستور کار جدی قرار دارد، اظهار کرد: با راه‌اندازی این اتوبوس‌ها و تردد در مسیرهای مشخص شده روزانه ۲۷ هزار سفر درون‌شهری ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس اضافه کرد: روز -شنبه ۱۱ خردادماه- همزمان با اجرای این طرح کرایه جابه‌جایی این اتوبوس‌ها برای شهروندان رایگان بوده و در بقیه روزهای کاری، اتوبوس‌ها بر اساس نرخ مصوب شورای اسلامی شهر بندرعباس در سال ۹۷، کرایه به ازای هر نفر یک هزار تومان محاسبه می‌شود.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: ساعت کاری اتوبوس‌ها از ساعات اولیه صبح و از ساعت شش صبح تا ١٣ و ۳۰ دقیقه ظهر و در بخش بعدی کار آن‌ها از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ شب ادامه خواهد داشت.

کد خبر 378211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.