پلیس به‌تنهایی نمی‌تواند از ارتکاب جرائم پیشگیری کند

تیران _ جانشین فرماندهی انتظامی تیران‌وکرون گفت: مردم با هوشیاری و رعایت قانون و اصول ایمنی می‌توانند زمینه‌های ارتکاب جرائم را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، رضا هدایتی در نشست با مردم تیران و کرون با بیان اینکه مجرمان به دنبال فرصت برای انجام اقدام مجرمانه خود هستند، اظهار کرد: آن‌ها از فرصت‌هایی که مردم به غفلت و با بی‌توجهی می‌گذرانند برای رسیدن به نیات شوم خود بهره می‌گیرند.

وی افزود: مردم می‌توانند با هوشیاری و رعایت قانون و اصول ایمنی زمینه ارتکاب جرائم را در جامعه از بین ببرند و مانع از انجام اقدامات ضد امنیتی شوند.

جانشین فرماندهی انتظامی تیران‌وکرون با بیان اینکه کلاهبرداری‌های اینترنتی یکی از جنبه‌های فعالیت مجرمانه است، تصریح‌ کرد: هوشیاری هنگام استفاده از فضای مجازی بسیار مهم است، زیرا بی‌احتیاطی و بی‌توجهی و طمع مالی باعث بروز مشکلات زیادی برای افراد شده است.

هدایتی ادامه داد: خانواده‌ها با مراقبت و آموزش آسیب‌های فضای مجازی به فرزندان و هدایت آن‌ها مانع ارتکاب جرم و سوءاستفاده‌ها شوند.

وی با بیان اینکه مشارکت همگانی برای کاهش جرائم لازم است، خاطرنشان‌کرد:  پلیس به تنهایی قادر به کاهش جرائم و پیشگیری از وقوع آن نیست و مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

کد خبر 378192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.