دریافت مالیات از سکه تاثیری در بازار ندارد

رییس کمیسیون تخصصی طلا با تاکید بر اینکه اخذ مالیات از خریداران سکه، در بازار تاثیری ندارد، گفت: بازار در روزهای اخیر به رغم افزایش قیمت انس جهانی به دلیل کاهش نرخ ارز، روند کاهشی داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، محمد کشتی آرای درباره تاثیر تعیین مالیات برای خرید سکه بر بازار و قیمت‌ها، اظهار کرد: کسانی که برای خرید و دریافت سکه ثبت نام کرده‌اند افرادی غیرحرفه‌ای هستند که از این طریق درآمدی نصیب آن‌ها شده که به درآمد اتفاقی معروف است و از آنجایی که سازمان امور مالیاتی از اینگونه درآمدها مالیات دریافت می‌کند، خریداران سکه که شامل این نوع درآمدها می‌شوند هم مشمول مالیات هستند.

وی ادامه داد: طبق اطلاعیه سازمان امور مالیاتی تا ۲۰ سکه مشمول مالیات نیست اما بیشتر از ۲۰ سکه به دلیل اینکه درآمدی حاصل شده، مالیات دریافت می‌شود که تاثیری در بازار نخواهد داشت زیرا سکه‌های ثبت‌نامی وارد بازار نشده و قیمت‌ها را تحت‌تاثیر قرار نداده است.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، افزود: هدف بانک مرکزی هم از ثبت‌نام سکه هماهنگی عرضه و تقاضا بود اما اکنون که تعادل وجود ندارد سکه حبابی شده است.

کشتی آرای گفت: افرادی که سکه به نرخ دولتی دریافت کردند، مشمول مالیات هستند و خریداران آزاد سکه مشمول مالیات نمی‌شوند.

وی درباره تحلیل وضعیت فعلی بازار، تصریح کرد: امروز قیمت طلای جهانی ۱۶ دلار افزایش داشته است و این افزایش قیمت تاثیری بر قیمت‌های داخلی نداشته زیرا قیمت ارز در کشور روندی کاهشی داشته و موجب شده قیمت طلا نزولی باشد.

رییس کمیسیون طلا و جواهر تاکید کرد: تعطیلات پیش‌رو نیز موجب شده تا سطح معاملات و تقاضا کاهش یابد.

کد خبر 378171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.