حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را با تمام توان ادامه می‌دهیم

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه از کسب و کارهای استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان استان حمایت می‌شود، گفت: به عنوان مثال این حمایت‌ها اکنون در حوزه گیاهان دارویی به عنوان یکی از مزیت‌های سرزمینی کهگیلویه و بویر احمد، راه را برای رونق تولید و توسعه استان هموار می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، نشست ستاد فرماندهی شورای اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، علی‌محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، محمدمهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی جمعی از اعضا و مسئولان برگزار شد.

ستاری، با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری از رونق کسب ‌و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی کهگیلویه و بویراحمد در راستای رونق زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری این استان اظهار کرد: حمایت از این زیست‌بوم بر اساس مزیت‌های سرزمینی، انجام می‌شود تا رونق تولید و تأمین نیازهای فناورانه تحریمی، به عنوان اولویت مهم امسال اقتصاد دانش‌بنیان در مدار تحقق قرار گیرد.

وی به تجهیز و توسعه پارک علم و فناوری استان در راستای رونق کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی اشاره کرد و گفت: از تجهیز پارک حمایت می کنیم اما استان باید جایگاه و اهمیت نوآوری و پارک علم و فناوری را به درستی درک کند تا با عزم جدی، این زنجیره را حمایت کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، بر حمایت از توسعه شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری و مرکز رشد، در قالب اعطای تسهیلات از طریق صندوق پژوهش و فناوری تاکید کرد و افزود: شکل‌گیری صندوق پژوهش و فناوری استان یکی از پایه‌های جدی رونق زیست‌بوم دانش‌بنیان است و معاونت آمادگی دارد با حمایت مشترک از صندوق پژوهش و فناوری استانی، این حمایت‌ها را در اختیار کسب و کارهای فناورانه استان بگذارد.

امنیت سرمایه، اولویت اصلی استان

علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویر احمد، هم که در این نشست حضور داشت با بیان این که باید مسیر حمایت از توسعه و پیشرفت نوآوری در استان را هدف گذاری کنیم، تصریح کرد: اگر بتوانیم با برنامه و تقسیم کار مراکز دانشگاهی را به سمت و سوی اولویت‌ها هدایت کنیم قطعا نتیجه خواهیم گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کیفیت مراکز فناوری و مراکز رشد به طور خاص در حوزه گیاهان دارویی ظرفیت‌هایی وجود دارد که با کمک معاونت علمی و فناوری به توسعه و اشتغال کشور کمک می‌کند.

احمدی با اعلام آمادگی استانداری در حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و فناور استانی خاطرنشان کرد: از ابتدا تاکید داشته‌ایم که امنیت سرمایه یکی از اولویت‌های اصلی استان بوده است و آماده‌ایم تا این کسب و کارها حمایت شود؛ همچنین در مورد گمرک استان هم خوشبختانه گام‌هایی به ویژه برای رفع مشکلات شرکت‌های حوزه گیاهان دارویی چه در بحث صادرات و چه در بحث واردات برداشته شده است.

کد خبر 378168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.