تشکیل جبهه سیاسی نیازی به اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ندارد

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: تشکیل جبهه سیاسی نیازی به اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ندارد اما فقط احزاب دارای مجوز می‌توانند تشکیل جبهه دهند.

به گزارش ایمنا، قاسم میرزایی‌نیکو، با اشاره به تشکیل جبهه‌های سیاسی در ایام نزدیک به انتخابات، اظهار داشت: احزابی که تحت شرایطی که قانون مشخص کرده فعالیت خود را پی گرفته‌اند، می‌توانند پس از ائتلاف با دیگر احزاب، یک جبهه سیاسی را تشکیل دهند.

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بیان کرد: تشکیل جبهه سیاسی نیازی به اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ندارد اما احزابی که می‌خواهند یک جبهه سیاسی را تشکیل دهند باید خود را با قانون نحوه فعالیت احزاب تطبیق دهند.

وی افزود: همه احزابی که پروانه دارند برای تشکیل جبهه می‌توانند اقدام کنند و احزاب تازه تاسیس که هنوز مراحل قانونی را طی نکرده‌اند، با دیگر احزاب نمی‌توانند جبهه تشکیل دهند. برای مثال حزبی می‌تواند عضو جبهه شود که مجمعی را با بیش از ۳۰۰ نفر تشکیل داده باشد و اگر مجمع را با این تعداد تشکیل نداده باشد به معنای این است که حزب ناقص است.

میرزایی نیکو ادامه داد: همه احزابی که پروانه فعالیت دارند و مجمع تشکیل داده‌اند و خود را با قانون نحوه فعالیت احزاب تطبیق داده‌اند، می‌توانند جبهه تشکیل دهند. عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اخیرا جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم و جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی تشکیل شده است و قبلا نیز شاهد تشکیل جمنا بودیم.

وی افزود: مدت عمر جبهه سیاسی که تشکیل می‌شود محدودیت ندارد مگر اینکه خود احزابِ تشکیل دهنده، قید زمانی برای جبهه تشکیل شده در نظر بگیرند.

میرزایی نیکو اظهار داشت: ممکن است حتی برخی از جبهه‌ها زمانی را برای پایان ائتلاف تعیین نکنند و انحلال جبهه نیز منوط به نظر خودشان باشد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 378160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.