آمادگی بیش از ۵۰۰ بنای تاریخی و جاذبه گردشگری در اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان از آمادگی بیش از ۵۰۰ بنای تاریخی و جاذبه گردشگری برای پذیرایی از گردشگران در کنار آمادگی بیش از ۵۵۰ مجموعه اقامتی در استان همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: با توجه به فرا رسیدن عید سعید فطر و پیش بینی سفر گردشگران به اصفهان تلاش کرده ایم تا گردشگران به ویژه پس از یک ماه روزه داری ، ایامی با نشاط را در پهنه استان اصفهان تجربه کنند.

او ادامه داد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده بیش از ۵۰۰ بنای تاریخی و جاذبه گردشگری از روز ۱۵ خرداد در پهنه استان اصفهان آماده خدمات رسانی به گردشگران است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین تصریح کرد: جاری بودن زاینده رود از یکسو و مطبوع بودن آب و هوای استان بدلیل بارندگی های اخیر سبب شده تا در انتظار ورود گردشگران بیشتری به نسبت ایام مشابه در سال گذشته باشیم، روی همین اصل بیش از ۵۵۰ واحد اقامتی اعم از هتل، مهمانپذیر و اقامتگاه بومگردی در سطح استان آماده پذیرائی از گردشگران هستند.

الله یاری در پایان با اشاره به تعطیلی ابنیه تاریخی و جاذبه های گردشگری در روز ۱۴ خرداد تصریح کرد: برای ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، کلیه بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان در روز ۱۴ خرداد تعطیل و تمامی بناهای تاریخی از روز ۱۵ خرداد به گردشگران خدمات رسانی می کنند.

او افزود: با توجه به اینکه مجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهان دارای بزرگترین سازه های چوبی و تاریخی کشور است، این بنای تاریخی بدلیل سم پاشی، سازه های چوبی آن برای حفاظت از نفوذ حشرات موذی در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد تعطیل است.

کد خبر 378151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.