آزادی ۱۰۹ زندانی در جشن‌های آزادسازی زندانیان اصفهان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اصفهان گفت: در کل برنامه‌های آزادسازی زندانیان استان اصفهان ۱۰۹ زندانی با مجموع بدهی بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان آزاد شدند.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تعداد زندانیان آزاد شده در شب‌های ماه رمضان، اظهار کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون ۴۱ جشن برای کمک به آزادی زندانیان شامل جشن گلریزان، برنامه یک شهر ضیافت و نسیم مهربانی در استان اصفهان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه حدودا ۱۲ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان کمک خیرین بوده افزود: ۲۶ برنامه مربوط به یک شهر ضیافت بالغ بر پنج میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان جمع‌آوری شده است همچنین در برنامه نسیم مهربانی در کل استان در مجموع یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اصفهان در خصوص مبالغ جمع‌آوری شده در برنامه نسیم مهربانی شهرستان‌ها گفت: در شهرستان مبارکه ۶۷۰ میلیون تومان، اردستان ۶۰ میلیون تومان، مرکز استان ۵۳۰ میلیون تومان، فریدن ۶۰ میلیون تومان، زرین‌شهر ۳۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ جشن گلریزان در شهرستان‌های استان برگزار شد، تصریح کرد: در شهرضا ۱۸۰ میلیون تومان، زرین‌شهر ۷۷۰ میلیون تومان، کاشان ۶۳۰ میلیون تومان، نایین ۷۴ میلیون تومان، زندان نسوان ۱۳۰ میلیون تومان، فریدن ۶۰ میلیون تومان، خوانسار ۵۰ میلیون تومان، چادگان ۶۰ میلیون تومان، گلپایگان ۴۷۰ میلیون تومان و فولاد مبارکه هم دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک شد که جمعا مبلغ چهار میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان در جشن‌های گلریزان کمک مالی جمع‌آوری شد.

گرجی‌زاده با اعلام آزادی ۱۰۹ زندانی در کل برنامه‌های آزادسازی زندانیان استان، اظهار کرد: این تعداد زندانی بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان بدهی داشتند که مبلغ گذشت شکات هم بالغ بر سه میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه هنوز ۱۳۰۰ نفر زندانی غیرعمد دیگر در زندان‌ها هستند، افزود: بالغ بر ۲۵۰ میلیاردتومان برای آزادی آنها نیاز است همچنین در مورد زندانیان مهریه  و نفقه دستور دستگاه قضایی است که افرادی که اعسار دارند با وثیقه از زندان آزاد شوند و از این پس زندانی مهریه نداشته باشیم.

کد خبر 378137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.