شهادت محیط‌بان هرمزگانی/۳۴ درصد اراضی خوزستان همچنان زیر آب

در بسته خبری امروز از خرید ملخ زنده از کشاورزان هرمزگانی تا درگیری مسلحانه شناورهای سپاه «دیر» با سوداگران مرگ و رکورد برداشت گندم دیم در لالی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای جنوبی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

شهادت محیط‌بان هرمزگانی در منطقه حفاظت‌شده گنو

هرمزگان: میثم قاسمی، معاون فنی اداره کل محیط استان هرمزگان از به شهادت رسیدن یک محیط‌بان راننده در منطقه حفاظت‌شده گنو به دلیل حادثه رانندگی خبر داد.

لغو مجوز فعالیت ۱۶ کشتی ترال در جاسک

هرمزگان: محمد رادمهر،​ فرماندار شهرستان جاسک از لغو مجوز فعالیت صیادی ۱۶ کشتی ترال توسط کارگروه مرز شورای امنیت ملی خبر داد.

خرید ملخ زنده از کشاورزان هرمزگانی برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست

هرمزگان: عزیزالله کناری، فرماندار بندرعباس، از شروع خرید ملخ زنده از کشاورزان هرمزگانی خبر داد.

******************************************************************************************************************************

۱۰۰ ساعت خدمات عمومی رایگان برای شکارچی متخلف دشتی

بوشهر: مصطفی رشیدی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی گفت:حکم صادره برای متخلف شکار غیرمجاز در دشتی شامل ۱۰۰ ساعت خدمات عمومی رایگان در محیط زیست شهرستان دشتی است که حداقل ۳۶ ساعت آن باید در معیت و همراهی محیط‌بانان در مناطق حفاظت شده باشد .

اختصاص ٢٦٠ میلیارد ریال به دهیاری‌های جنوب استان

بوشهر: سکینه الماسی، نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه از اختصاص بیش از ٢٦٠ میلیارد ریال به دهیاری‌های جنوب استان خبر داد.

درگیری مسلحانه شناورهای سپاه «دیر» با سوداگران مرگ

بوشهر: بهرام امیرنژاد، فرمانده پایگاه دریایی انصارالحسین(ع) منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه گفت: یگان‌های اعزامی پس از حضور در منطقه موفق شدند یکی از شناورها را توقیف و دو نفر از اعضای این باند را دستگیر کنند و یک نفر از قاچاقچیان نیز کشته شد و دو شناور دیگر متواری شدند.

*******************************************************************************************************************************

۳۴ درصد اراضی خوزستان همچنان زیر آب هستند

خوزستان: کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پنجمین جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان با بیان اینکه ۱۲۰ هزار هکتار  از اراضی کشاورزی در سیلاب اخیر زیر آب رفتند، اظهار کرد:  ۳۴ درصد اراضی ما همچنان زیر آب هستند که قسمت عمده آن مربوط به دشت‌آزادگان است.

رکورد برداشت گندم دیم در لالی

خوزستان: رقیه سلطانی، ​مدیر جهاد کشاورزی لالی گفت: یک کشاورز در منطقه دشت لالی با برداشت پنج هزار و ۲۵۰ کیلوگرم گندم دیم در هکتار رکورد تولید گندم دیم لالی را به نام خود ثبت کرد.

۵ روستای شادگان بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند

خوزستان: سعید حاجیان، ​فرماندار شادگان گفت: در سیل اخیر خوزستان هفت روستای شادگان دچار خسارت شدند که پنج روستا بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند و بسیاری از منازل نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

کد خبر 378135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.