۴۰ تالاب بزرگ کشور بین ۴۵ تا ۱۰۰ درصد پر شده‌است

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ تالاب بزرگ کشور همچون هورالعظیم، بامدژ، هامون و... بین ۴۵ تا ۱۰۰ درصد پر شده‌اند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون) رضا اردکانیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرمت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه سیلاب‌های بهاره موجب افزایش ۱۶ میلیارد مترمکعبی ذخایر سدهای کشور نسبت به سال آبی گذشته شده است، اظهار کرد: بارندگی‌های مناسب چندماه اخیر موجب شده است تا تعداد زیادی از تالاب‌های مهم و حیاتی کشور که سالیان متمادی رنگ آب به خود ندیده بودند آبگیری شوند.

وی گفت: با تلاش‌های دولت تدبیر و امید در حال حاضر هر هفته ۳۰ روستا از شبکه آبرسانی سالم برخودار می‌شوند و این رقم تا پایان دولت دوازدهم به ۳۲ روستا در هر هفته خواهد رسید. همچنین در طی چند سال اخیر هر هفته به هشت روستای کشور نیز برق‌رسانی شده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: در حالی که میانگین جمعیت تحت پوشش آب سالم در کشور کمی زیر ۱۰۰ درصد است، این متغیر در استان خراسان شمالی ۱۰۰ درصد است. همچنین میانگین جمعیت تحت پوشش آب سالم در روستاهای خراسان شمالی بیشتر از ۷۶ درصد بوده و این در حالی است که میانگین این متغیر در کشور کمتر از ۷۵ درصد است.

اردکانیان اولویت وزارت نیرو را پررنگ کردن نقش مدیران استانی صنعت آب و برق دانست و افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ساختارهای لازم نیز در این بخش ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور در آینده نزدیک به استان خراسان‌شمالی سفر خواهد کرد، گفت: مقرر شده است تا بخش عمده‌ای از طرح‌های وزارت نیرو در استان طی این سفر افتتاح شود.

کد خبر 378132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.