گمشده‌ دره سبز به روایت مریم بازرگانی

«گمشده دره سبز» عنوان اثری است در حوزه ادبیات مقاومت و به قلم سیده مریم بازرگانی که به زودی از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب خواهد شد. این کتاب حاوی خاطرات نوجوانی است که در ۱۶ سالگی به اسارت نیروهای بعثی عراق در می‌آید.

به گزارش ایمنا،‌سیده‌مریم بازرگانی از نویسندگان کشورمان درباره تازه‌تریناثر خود اظهار کرد: «گمشده دره سبز» عنوان اثری است در حوزه ادبیات و هنرمقاومت که برای انتشار تحویل سوره مهر شده است.

وی در توضیح بیشتر درباره کتاب افزود: نوشتن کتاب را سال ۹۵ آغاز کردم. تقریبا تالیف آن سه سال به طول انجامید؛ چرا که مصاحبه‌های ابتدایی در حوزه هنری انجام شده بود، اما به دلیل کلی‌گویی و نواقص ناچار شدم با مشورت با آقای سرهنگی به مصاحبه‌های جزیی‌تری برسم.

بازرگانی اضافه کرد: این اثر شامل خاطرات محمدعلی کاظمی از آزادگان کشورمان است که در زمان جنگ تحمیلی ۱۶ ساله بوده است. برای ارائه خاطراتی بهتر تصمیم گرفته شد اسامی دوستان او با جزئیات در کتاب درج شود.

وی ادامه داد: آقای کاظمی در اسفند ماه سال ۶۲ در عملیات خیبر اسیر شد و این کتاب نیز حدود ۲۳۰ صفحه شامل خاطرات این رزمنده است.

این نویسنده در پاسخ به اینکه چرا نام کتاب «گمشده دره سبز» انتخاب شده، توضیح داد: درج کلمه گمشده به این دلیل بود که آقای کاظمی دوستی داشت به نام عوضعلی خوئینی که از کودکی همراهش بود. با هم به مدرسه رفتند و در ادامه دوران هنرستان را طی کرده و سپس به جبهه اعزام شدند. حتی این دو در منطقه نیز با هم بودند، اما شب عملیات خیبر یکدیگر را گم می‌کنند. استفاده از واژه «دره سبز» هم به دلیل روستای محل تولد آقای کاظمی در استان زنجان و منطقه سلطانیه است که بسیار سرسبز بوده است.

«گمشده دره سبز» به زودی در حوزه ادبیات و هنر مقاومت به قلم سیده مریم بازرگانی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 378130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.