به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی مجدداً از ابتدای خردادماه از سرگرفته شده است، اظهار کرد: نوسازی تاکسیهای فرسوده در سال ۹۷ آهنگ کندی داشت و تنها یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در این مدت نوسازی شد؛ با وجود اینکه انباشت فرسودگی بسیار بالا بود و بیش از یکصد و ۵۰ هزار دستگاه از ناوگان موجود به سن فرسودگی رسیده است.
وی ادامه داد: امسال به واسطه اینکه شرایط تولید بهتر شده، قرارداد نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی را با ایران خودرو منعقد کردیم. اما در گام نخست این طرح به واسطه اینکه تسهیلات بانکی فراهم نبود، طرح به صورت نقدی فعال شده است و متقاضیان خرید نقدی میتوانند برای نوسازی تاکسی فرسوده خود و دریافت خودروهای جدید ثبتنام کنند. در حال حاضر ۱۶۰ پیشفاکتور برای مالکین تاکسیهای فرسوده صادر شده است.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور اضافه کرد: به دلیل افزایش دو برابری قیمت خودرو، نیازمند افزایش تسهیلات بانکی هستیم به این معنا که به تسهیلات بانکی ۴۰ میلیونی نیاز داریم که هنوز فراهم نشده است، موضوعی که لازم است شهرداریها به واسطه تکلیف قانونی خود در امور حمل و نقل در شهرها، به قضیه ورود کنند. البته برخی شهرها مانند مشهد به این موضوع ورود کرده و شهرداری متقبل شده است که درصدی از نرخ سود تسهیلات را که معادل ۱۶ درصد از سود تسهیلات است، برعهده گیرد و تسهیلات بانکی ۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۴ درصد به رانندگان پرداخت کند.
ضامنی گفت: لازم است این موضوع در سایر شهرها به ویژه در کلانشهرها توسعه یابد تا به نتایج خوبی در زمینه نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی برسیم.
نظر شما