ظریف: مذاکره با آمریکا بعید به نظر می‌رسد

وزیر خارجه ایران گفت: ترامپ به اهدافش بر ضد مردم ایران نخواهد رسید.

به گزارش ایمنا، محمد جواد ظریف امروز یکشنبه در گفت و گو با شبکه «ای‌بی‌سی» نیوز اظهار کرد: در صورتی که آمریکا کارزار فشار اقتصادی خود بر ایران را تشدید کند، این اقدام واشنگتن دارای تبعاتی برای این کشور است.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه تحریم‌های واشنگتن علیه تهران «تروریسم اقتصادی» است که مردم عادی را در این کشور هدف قرار داده، گفت: اگر هدف رئیس جمهور ترامپ اعمال فشار بر ایرانیان عادی و معمولی است، وی قطعاً در حال رسیدن به هدفش است؛ اما وی به اهداف خود از طریق فشار بر ایرانیان نخواهد رسید.

وی با اشاره به اقدام عوام فریبانه ترامپ در پیشنهاد مذاکره با ایران تأکید کرد: چشم انداز مذاکرات احتمالی با آمریکا خیلی بعید به نظر می‌رسد.

ظریف تصریح کرد: ادامه روند فشار ممکن است در بازار معامله املاک موثر باشد؛ اما این روند در تعامل با ایران موثر نخواهد بود. تنها چیزی که در خصوص ایران مؤثر است، احترام است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران درباره پیامی که وی مستقیماً به ترامپ می فرستد، اضافه کرد: پیشتر نیز گفته ایم که تهدیدات علیه ایران هرگز کارایی ندارد؛ هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید، احترام گذاشتن (به ایرانیان) را امتحان کنید، شاید مؤثر باشد.

کد خبر 378062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.