رستگاری دوکاتی در خانه

ششمین مرحله از مسابقات موتوچی‌پی با قهرمانی "پتروچی" و پیروزی دوکاتی به پایان رسید، " مارکز" و "یوسو" نیز دوم و سوم شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ششمین مرحله از مسابقات موتو چی‌پی ۲۰۱۹ امروز (یکشنبه) در پیست موجلو ایتالیا برگزار شد. موجلو از پیست‌های با سابقه مسابقات می‌باشد و این پیست در شهری قرار دارد که موتور سواران زیادی از جمله والنتینو روسی افسانه‌ای را تربیت کرده است. در مراحل گذشته "مارک مارکز" نشان داد که همچنان با موتور هندا خود اصلی ترین مدعی قهرمانی است، همچنین "آندره‌ دویزیوسو" نیز با نتایجی که با موتور دوکاتی گرفت به عنوان نزدیک ترین تعقیب کننده مارکز شناخته شد.

مارکز که در اوج آمادگی به سر می‌برد بار دیگر در تعیین خط مسابقه بهترین زمان را ثبت کرد تا به همراه "فابیو کوارتارارو" و "دنیلو پتروچی" مسابقه را از خط اول آغاز کنند. "فرانکو موربیدلی"، "جک میلر"، "کال کراچلو" و "ماوریک وینالس" نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند و "دویزیوسو" در تعیین خط نهم شد.

در روز مسابقه همه پیش‌بینی‌ها نقش بر آب شد، در ابتدای مسابقه این کوارتارارو بود که استارت بهتری داشت و برای چند دور توانست در دره نخست باشد، اما خیلی زود جایگاه خود را از دست داد و به زمین خورد. دویزیوسو نیز با استارت معرکه خیلی زود خود را به رده‌هایی بالایی رساند و توانست با سبقتی زیبا از مارکز دوم شد.

سه موتور سوار یعنی پتروچی، مارکز و دویزیوسو خود را از دیگر موتورسواران جدا کردند و با رقابتی که بین این سه نفر ایجاد شد، صحنه‌های زیبای را خلق کرد. تا دورهای پایانی این سه موتورسوار با سبقت‌های پی در پی خود از یکدیگر اجازه نفس کشیدن را به تماشاچی‌ها نداند.

در دور آخر و در پیچ اول پیست درحالی که دیویزیوسو تلاش می‌کرد از پتروچی سبقت بگیرد و رده نخست را به دتس بیاورد، مارکز از فرصت استفاده کرد و از هر دو آن‌ها سبقت گرفت و اول شد. اما این پایان ماجرا نبود، در همان دور و چند پیچ جلوتر پتروچی که حالا سوم شده بود با حرکتی پر ریسک و در جایی که فضای بسیار کمی وجود داشت، سبقتی فوق‌العاده از دو راننده برتر گرفت و دوباره در رده نخست ایستاد. پتروچی در چند پیچ باقی مانده نیز جایگاه خود را حفظ کرد تا اولین پیروزی خود در موتوجی‌چی را کسب کند.

اول و سوم شدن موتورسواران دوکاتی یک نتیجه مطلوب خانگی را برای این سازنده ایتالیایی به ارمغان آورد. اما همه ایتالیایی‌ها در خانه خوش شانس نبودند، والنتینو روسی در مقابل دیدگان هزاران هواداران خود که با پرچم شماره ۴۶ مشغول به تشویق او بودند مسابقه بسیار بدی را پشت سر گذاشت و به دلیل زمین خوردن موفق به اتمام مسابقه نشد.

الکس رینز، تاکاکی ناکاگامی، ماوریک وینالس، میشل پیرو، کال کراچلو، پول اسپارگارو نیز در رده‌های چهارم تا نهم قرار گرفتند. فابیو کوارتارارو که شروع خوبی داشت و به سه رده برتر رسید، جایگاهی بهتر از دهمی به دست آورد نیاورد.

با توجه به نتایج به دست آمده مارکز همچنان جایگاه اول خود در رده بندی کلی مسابقات را حفظ و دویزیوسو نیز به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب کننده جایگاه خود را تثبیت کرد.

کد خبر 378045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.