راه‌اندازی طرح "شهرداری الکترونیک" برای نخستین‌بار در مشهد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: با راه‌اندازی طرح "شهرداری الکترونیک" در منطقه ۱۲ شهرداری مشهد ارائه تمامی خدمات به شهروندان غیرحضوری شد.

شهریار آل‌شیخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با طرح "شهرداری الکترونیک" که برای نخستین‌بار در یکی از مناطق شهر مشهد اجرا شد، اظهار کرد: این طرح برای نخستین‌بار در کشور اجرا می‌شود و تمامی خدمات شهرداری منطقه از طریق اپلیکیشن به شهروندان ارائه می‌شود و از این پس هیچ‌گونه مراجعه حضوری از سوی شهروندان به شهرداری نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه ارائه تمامی خدمات در سطح منطقه به شهروندان از طریق اپلیکیشن "شهرداری الکترونیک" خواهد بود و شهروندان برای دریافت خدمات نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت، افزود: در گذشته بخشی از خدمات به صورت الکترونیک به شهروندان ارائه می‌شد که با این اپلیکیشن تمامی خدمات الکترونیکی می‌شود.

آل‌شیخ تصریح کرد: پس از راه‌اندازی این اپلیکیشن در منطقه ۱۲ مشهد، ورودی شهرداری این منطقه بسته و دیگر هیچ‌گونه ورودی فیزیکی برای رفتو آمد شهروندان وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با اشاره به اینکه تقریبا از دو سال گذشته تاکنون روی ساختار این اپلیکیشن کار شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه ۱۲ شهرداری مشهد از لحاظ مراجعین خلوت‌تر از سایر مناطق بود در ابتدا این طرح به صورت پایلوت در این منطقه راه‌اندازی شد و در ادامه نیز در سایر مناطق شهرداری مشهد به منظور ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و الکترونیکی به شهروندان، اجرایی خواهد شد.

وی در رابطه با چگونگی اطلاع یافتن شهروندان از نحوه انجام خدمات و پیگیری آن، افزود: شهروندان می‌توانند از طریق نصب اپلیکیشن یا وب سایت درخواست خود را ثبت کرده و یک کد رهگیری دریافت کند؛ مراحل بعدی به صورت پیامک به فرد متقاضی اطلاع داده می‌شود؛ همچنین افراد می‌توانند از فرایند پرونده خود مطلع و مراحل مختلف را مشاهده کنند و در صورت نیاز بودن ارائه مدارک، از همان طریق و بدون حضور در شهرداری، ارسال کنند. همچنین زمان پیش‌بینی شده برای هر مرحله از فرایند برای شهروندان مشخص است که در صورت طولانی‌تر شدن هر مرحله حق اعتراض دارد.

آل‌شیخ با بیان اینکه با این اقدام طبیعتا کمی بر سرعت کار نیز افزوده می‌شود، گفت: منطقه ۱۲ شهرداری مشهد از نظر ساخت و ساز، مشکلات اراضی کمتری دارد و از آنجایی که دردسرهای اجرایی کمتری داشت در ابتدا این طرح به صورت پایلوت راه‌اندازی شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد اظهار کرد: هدف از الکترونیکی شدن خدمات به شهروندان، تامین رفاه آن‌هاست؛ پس از اجرای این طرح به صورت پایلوت در تمامی مناطق شهرداری مشهد، درنظر داریم طرح را در اختیار سایر کلانشهرها قرار دهیم.

کد خبر 378038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.