تفاهم همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با شرکت بازآفرینی شهری ایران

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این سازمان و شرکت بازآفرینی شهری ایران به منظور تقویت نقش و جایگاه مدیریت شهری در بازآفرینی شهری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد اعلام این خبر اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به موجب مفاد ۵۹ و ۶۲ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و سایر سیاست‌های کلی در خصوص موضوع بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده شهری و جلوگیری از گسترش سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شهرها و ساماندهی بافت‌های نابسامان موجود امضاء شده است.

وی هدف از امضای این تفاهم‌نامه را همکاری و بهره‌گیری متقابل به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اجرایی، مدیریتی، علمی، پژوهشی، آموزشی طرفین در زمینه تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های بازآفرینی شهری بیان کرد.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: راه‌اندازی هیئت‌های اجرایی محلات هدف در اولویت مداخله مصوب ستاد بازآفرینی استان‌ها توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است که می‌توان آن را از جمله زمینه‌های همکاری مشترک این تفاهم‌نامه برشمرد.

وی با اشاره به زمینه‌های مشترک این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: همکاری مشترک در پیش‌بینی و پیگیری اختصاص اعتبارات مناسب جهت بازآفرینی شهری از سرفصل‌های تملک دارایی، صندوق توسعه ملی و اوراق مشارکت در قوانین بودجه سنواتی را دیگر زمینه همکاری مشترک این تفاهم نامه برشمرد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: به موجب این تفاهم‌نامه در زمینه تدوین، بازنگری و پیشنهاد لوایح قانونی، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، شیوه‌نامه‌ها و ... مرتبط با بازآفرینی شهری همکاری مشترک بین دوطرف صورت می‌گیرد.

جمالی‌نژاد همکاری مشترک در خصوص برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، گردهمایی‌ها، سمینارهای علمی–پژوهشی، راه‌اندازی نهاد گفتمان شهر و خانه گفتمان، تبادل تجارب موفق داخلی و خارجی برای شهرداران و سایر دست‌اندرکاران حوزه بازآفرینی شهری و انتشار نشریات علمی- پژوهشی، تدوین نظام‌نامه و سرفصل‌های آموزشی و صدور گواهینامه مشترک در زمینه‌های بازآفرینی شهری را دیگر محورهای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک اعلام کرد.

وی اظهار کرد: بانک‌های اطلاعاتی جغرافیایی- جمعیتی، پروانه‌های ساخت و تراکم ساخت و ... در محدوده‌ها و محلات ناکارآمد شهری تبادل و بانک اطلاعاتی یکپارچه با همکاری مشترک ایجاد می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: به منظور برنامه‌ریزی کلان و هماهنگی‌های لازم در سطح ملی و تبیین راهکارهای اجرایی و راهبری مفاد تفاهم‌نامه، جلسات مستمری ماهیانه بین ‌معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معاونت عمران و بهسازی شهری شرکت ملی بازآفرینی شهری ایران به عنوان مدیران ارشد طرفین تشکیل شده و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

جمالی‌نژاد افزود:‌ در سطح استانی نیز معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان پیگیر اجرای تعهدات مفاد این تفاهم‌نامه خواهند بود و موظف هستند هر سه ماه یکبار گزارش جلسات، برنامه‌ها و عملکردهای اجرایی خود را به سطح ملی گزارش کنند.

کد خبر 378037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.