۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
تجربه دنیایی دیگر در پیاده رو

امروزه در بسیاری از شهرهای جهان از نقاشی‌های سه بعدی که ترکیبی از هنر و خلاقیت است به منظور زیباسازی پیاده روها و همچنین روشی برای ترغیب عابران پیاده در عبور از آن‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیاده رو بخشی از محیط شهری است که روزانه شهروندان بسیاری از آن به منظور عبور و مرور استفاده می‌کنند. به همین دلیل توجه به این بخش از شهر و همچنین ایجاد خلاقیت در طراحی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. در جوامع مدرن امروزی، پیاده روها بخشی از هویت شهر محسوب می‌شود که با اهمیت دادن به آن فرهنگ زندگی شهری و شهروندان را از جهات مختلف ارتقاء بخشیده می‌شود.

جالب است بدانید که این روزها درشهرهایی که به فرهنگ شهری و شهروندی اهمیت بیشتری می‌دهند، مسئولان به شکل ویژه ای به مساله زیباسازی و ایجاد جذابیت در پیاده روها اهمیت می‌دهند. زیرا توجه به این موضوع از جهات مختلف حائز اهمیت است؛

افزایش ایمنی عابران پیاده

افزایش سلامت شهروندان

کاهش ترافیک شهری

کاهش آلودگی هوا

کاهش تصادفات

نقاشی سه بعدی؛ جادویی از هنر و خلاقیت

 یکی از راههای زیبا سازی شهر و ایجاد خلاقیت، کشیدن نقاشی سه بعدی در پیاده روها است. یکی از هنرمندان مطرح در رابطه با نقاشی سه بعدی در پیاده روها نیکلای آرنت (Nikolaj Arndt) است. نیکولای در سال ۱۹۷۵در شهر کوچکی در روسیه متولد شد. او تحصیلات خود را در دانشکده هنر به پایان رساند و زندگی در شهر ایوانوفو (Ivanovo) ، فرصتی برای پیگیری علاقه و اشتیاقش به هنر را به او بخشید.

در سال ۲۰۰۶ این هنرمند به آلمان مهاجرت کرد و در سال ۲۰۰۹ در فستیوال‌های هنری خیابانی در ایالت‌ها و شهرهای مختلف شرکت کرد. تکنیک مورد علاقه نیکولای نقاشی سه بعدی است؛ نوعی از نقاشی که با ترکیب پرسپکتیو ریاضی و مهارت هنری، عابران را با دنیای جدیدی از هنر آشنا می‌کند.

نقاشی‌های سه بعدی بر روی زمین علاوه بر اینکه به زیباسازی شهر کمک می‌کند عابران را تشویق به عبور و مرور در پیاده روها می‌کند و این اتفاق باعث کاهش حضور آن‌ها در محوطه خیابان و در نتیجه کاهش تصادفات و ترافیک می‌شود.

مخاطبان نقاشی‌های سه بعدی در پیاده روها بر خلاف آثار هنری در گالری‌ها، تنها هنرمندان و یا قشر خاصی از مردم نیستند. مخاطب این هنر خیابانی تمام مردم و عابرانی هستند که روزانه مسیری را پیاده طی می‌کنند و توجه‌شان به چنین آثاری جلب می‌شود. در ادامه با چند نمونه از نقاشی‌های سه بعدی نیکولای آرنت آشنا می‌شویم.

کد خبر 378032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.