تجاوز پدر به دختر ۲۰ ساله خود/قاتل مریم فرجی محاکمه شد

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از محاکمه قاتل مریم فرجی تا تجاوز پدری به دختر ۲۰ اش می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پسر جوان که نامزدش را به‌دلیل منصرف شدن از ازدواج خفه و جسدش را در باغی دفن کرده بود صبح دیروز در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز محاکمه شد.

بیستم تیر پارسال بود که خانواده مریم فرجی- ۳۳ ساله- با مراجعه به اداره پلیس آگاهی فردیس از ناپدید شدن دخترشان خبر دادند. این در حالی بود که با شروع تحقیقات مشخص شد مریم در جریان درگیری‌ها و اغتشاشات سیاسی دی سال ۹۶ دستگیر اما با قرار وثیقه آزاد شده بود. همین موضوع باعث شد تا در فضای مجازی برخی شایعات مبنی بر سیاسی بودن علت ناپدید شدن مرموز این دختر جوان منتشر شود.

در حالی که چند روزی از ناپدید شدن مریم گذشته بود، پلیس در ردیابی آخرین تماس‌های وی دریافت که با فردی به‌نام مجید در ارتباط بوده است. مجید ۲۹ ساله که نامزد مریم بود خیلی زود بازداشت شد و در نخستین تحقیقات باتوجه به اظهارات متناقضی که مطرح کرد به‌عنوان تنها مظنون پرونده تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفت و سرانجام به قتل اعتراف کرد.

طرح "بسندگی زبان فارسی" برای حمایت از حقوق کودکان دوزبانه

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه طرح "بسندگی زبان فارسی" در راستای حقوق کودکان مناطق محروم است، گفت: اگر دانش‌آموزان دوزبانه شناسایی نشوند و آموزش نبینند بعد از چند سال مدرسه را رها می‌کنند.

رضوان حکیم زاده با اشاره به سنجش و غربالگری کودکان که ازنظر جسمانی، شنوایی و آمادگی ذهنی و هوشی در بدو ورود به دبستان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تعدادی از بچه‌هایی که در مناطق دو زبانه کشور زندگی می‌کنند به دلیل ناآشنایی با زبان فارسی برچسب دیرآموز می‌خورند که پس از مدتی مشخص می‌شود مشکل یادگیری ندارند و فقط به خاطر ناآشنایی با زبان فارسی است که در یادگیری با چالش روبه‌رو هستند.

وی بابیان اینکه یادگیری زبان فارسی در حد برقراری ارتباط برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی ضرورت دارد، گفت: در طرح سنجش سلامت کودکان در بدو ورود به دبستان " بسندگی زبان فارسی " را اضافه کردیم تا دانش آموزان با زبان فارسی ارتباط برقرار کنند.

مردی با اسلحه به زندگی خود و همسرش پایان داد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: مردی در یکی از خیابان‌های شیراز، همسرش را کشت و سپس به زندگی خود نیز پایان داد. در بررسی های اولیه مشخص شد که فرد به علت اختلاف با همسرش او را با یک قبضه سلاح گرم به قتل رسانده و سپس با شلیک یک تیر به سر، به زندگی خود نیز پایان داده است. اجساد متوفیان برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد.

شیر خوردن ناشتا برای سلامت بدن مضر است

قطعا لبنیات و به ویژه شیر از فواید بسیاری برخوردار هستند. شیر مادر لبنیات است و سایر این مواد از شیر مشتق می‌شوند. شیر شامل مقادیر بالایی از مواد مغذی است که می‌توانند بسیاری از نیازهای بدن را رفع کنند. اما به تازگی محققان به نتایج جالبی درباره مصرف شیر به صورت ناشتا دست یافته اند.

مصرف اغلب لبنیات و مخصوصاً شیر پاستوریزه موجود در بازار برای افراد سردمزاج آن هم در صبحگاه، مضر و خطرناک است. توصیه می‌شود شیر محلی تهیه کنید و حتما قبل از مصرف آنرا بجوشانید؛ شیر را چه محلی و چه پاستوریزه حتی الامکان ناشتا نخورید، چون تولید سردی می‌کند و مخصوصاً اول صبح برای کودکان تهوع آور است. همچنین تهوع بسیاری از کودکان در مدرسه ناشی از شیر است. با این حال، شیر فواید بسیاری دارد بنابراین پیشنهاد می‌شود شیر را مخصوصاً صبح‌ها و ناشتا، اینگونه مصرف کنید تا سردی آن گرفته شود: حتماً شیر گرم باشد،  به هر لیوان شیر یک قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید، شیر را با خرما، شیره انگور، شیره خرما، عسل استفاده کنید.

بازنشستگان فرهنگی هم رتبه‌بندی می‌شوند؟

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه بازنشستگان فرهنگی رتبه‌بندی می‌شوند یا خیر، گفت: قانون می‌گوید رتبه‌بندی مربوط به شاغلان است یعنی برای افرادی که مشغول به کار هستند و طرح درس می‌کنند باید فضای رقابتی باشد تا کیفیت کارشان بالا رود.

احمد صافی درباره گلایه‌های فرهنگیان بازنشسته مبنی بر عدم پرداخت معوقات و پاداش پایان خدمت، اظهار کرد: افرادی که دیروز مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند بازنشستگان ۲ دوره هستند و بازنشستگان سال گذشته نیز در این جمع حضور داشتند که همگی پاداش پایان خدمت خود را می‌خواهند؛ معمولاً سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش به دلیل برخی مشکلات هر سال در پرداخت‌ها تأخیر می‌کنند.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش افزود: برای طی شدن روند پرداخت‌ها دولت باید بودجه در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دهد؛ در وزارت آموزش و پرورش عزم جدی برای پرداخت‌ها وجود دارد و این مورد را در برنامه‌های اصلی خود دارد ولی منتظر اعتبار هستند، لذا زمانی که اعتبار ارائه شود، پاداش‌های پایان خدمت را پرداخت می‌کنند.

کشف ۱۳۰کیلو مواد مخدردر خرم آباد

فرمانده انتظامی استان از انهدام باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۳۰ کیلوگرم تریاک در آزادراه خرم زال خبر داد .

سردار حاجی محمد مهدیان نسب گفت : ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان در پی اطلاع واصله مبنی بر این که۱۲نفر ساکن استان های جنوبی باتشکیل باند تهیه و توزیع موادمخدر ازنوع تریاک درسطح استان های جنوبی و جنوب غرب کشور فعالیت دارند و قصد جابه جایی مقادیری مواد مخدر با ۵ دستگاه خودرو سواری به استان لرستان را دارند ، وارد عمل شدند.

وی افزود : ماموران پلیس مبارزه بامواد مخدراستان ضمن رصد و کنترل محور مواصلاتی خوزستان به لرستان در آزادراه خرم زال خودروهای مذکور را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان گفت : ماموران در بازرسی از خودروهای توقیفی ۱۳۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف و سوداگران مرگ با تشکیل پرونده راهی مراجع قضائی شدند.

تجاوز پدری به دختر ۲۰ ساله اش  

ایران نوشت: یک ماه پیش زنی میانسال با مراجعه به پلیس از شوهرش شکایت کرد و گفت: نیمه شب از خواب بلند شدم و دیدم شوهرم در رختخوابش نیست. داشتم اتاق‌ها را می‌گشتم که با صحنه وحشتناکی رو به رو شدم؛ شوهرم درحال تعرض به دختر ۲۰ ساله‌مان بود.

وی افزود:درحالی که بشدت شوکه شده بودم شوهرم را از خانه بیرون کردم و از دخترم المیرا توضیح خواستم اما حرف‌هایی زد که از ناراحتی به مرز سکته رسیدم. دخترم گفت پدرش از ۸ سالگی به او تعرض می‌کرده است. اما با تهدید و ارعاب او را وادار به سکوت کرده است.

به دنبال اظهارات این زن، پرونده به دادگاه کیفری رفت و به دستور قاضی تولیت - رئیس شعبه دوازدهم - دختر جوان به پزشکی قانونی منتقل شد هر چند در آزمایش‌های پزشکی قانونی ردی از تجاوز پدر به دخترش به دست نیامد اما مادر المیرا با ارائه پیامک‌هایی که بین او و شوهرش ردو بدل شده به دادگاه نشان داد که همسرش به این عمل فجیع خود اعتراف و ابراز پشیمانی کرده است.

بدین ترتیب قرار شد براساس اظهارات مادر و دختر جوان پدرش به دادگاه احضار شود و رسیدگی به این پرونده بزودی به صورت غیر علنی در این شعبه برگزار خواهد شد.

مادر المیرا همچنین گفت: من غیر از المیرا یک پسر ۱۳ساله هم دارم و حالا پس از ۲۵ سال زندگی مشترک با این مرد پلید دیگر تحمل ندارم و تقاضای طلاق داده‌ام. دخترم به خاطر این شرایطی که پیش آمده مدت‌هاست که دچار بیماری روحی شده اما من هرگز نمی‌دانستم او چه درد بزرگی دارد.

کد خبر 378031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.