ایران ۳ آلمان صفر/ هتریک بلند قامتان در پیروزی

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدارش از لیگ ملت های ۲۰۱۹ برابر آلمان به میدان رفت و به سومین برد متوالی خود دست یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از فدراسیون والیبال تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدارش از لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ برابر آلمان به میدان رفت و به سومین برد متوالی خود دست یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مردان والیبال ایران در آخرین گام از هفته نخست لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹ برابر آلمان یکی از تیم‌های مطرح قاره سبز به میدان رفتند. ایران در این بازی ۳ بر صفر و با امتیازهای ۳۰_۲۸، ۲۹_۲۷ و ۲۵_ ۲۰ پیروز شد.

همچون دو بازی قبلی صدای تشویق‌های تعداد قابل توجهی از تماشاگران ایرانی در سالن طنین انداز شده بود.

تیم ملی ایران با لباس سفید و ترکیب میلاد عبادی پور، سعید معروف، سید محمد موسوی، پریا فیاضی، امیر غفور و علی اصغر مجرد به همراه لیبرو محمدرضا موذن بازی را آغاز کرد.

در مقابل تیم آلمان که پیراهن سرخ و سیاه بر تن داشت، با ترکیب ریچرت، باومه، زنگر، سیمون هیرچ و جیان زیمرمن به میدان رفت.

ست نخست: ۳۰_۲۸ ایران

اگر چه ملی پوشان ایران در پنج امتیاز ابتدایی بازی قدری پر اشتباه بودند اما بعد از صحبت‌های کاپیتان سعید معروف، تمرکز تیم برگشت. دریافت‌ها بهتر شد و اسپیکرها توانستند حملات متنوعی داشته باشند. سیمون و ریچرت با قامت بلند و عضلات تنومند خود بار حملات آلمان را به دوش می‌کشیدند. در مقابل سرویس‌های تماشایی عبادی پور و اسپک های چکشی و کوبنده‌اش برتری را در اواسط این ست برای تیم ایران به همراه داشت. امیر غفور از پشت خط حتی بالاتر از سه دفاع مستحکم آلمان امتیاز می‌گرفت و سد دفاعی موسوی به آسانی نمی‌شکست. در حالی که ایران در آستانه یک پیروزی راحت در شروع دیدار بود، باز هم ضعف در دریافت اول و توپ گیری کار را در امتیاز ۲۴ به تساوی کشاند. رالی‌های پی در پی و طولانی بعد از امتیاز ۲۵ نشان می‌داد هیچ یک از دو تیم حاضر به تسلیم شدن نیست. کولاکوویچ علی شفیعی را به میدان فرستاد تا در حمله سرعتی موثر باشد. دفاع خوب بومه و توپ گیری‌های عالی لیبرو آلمان نمی‌گذاشت ایران راحت برنده شود اما در نهایت بازی هماهنگ و پاس‌های طلایی سعید معروف کار خودش را کرد ایران در امتیاز ۳۰ پیروز شد.

ست دوم: ۲۹_۲۷ ایران

آلمانی‌ها که با وجود تلاش زیاد در ست اول ناکام بودند، دومین دست بازی را با برتری امتیازی آغاز کردند. برتری که تا وقت استراحت فنی نخست ادامه داشت. محمد موسوی بی شک ستاره ایران در این دیدار بود. دفاع عالی او مهاجمان حریف را ناکام می‌گذاشت و سه سرویس طلایی‌اش برای ما وقت استراحت فنی دوم را به سود ایران تمام کرد. شاگردان جیانی کاملا تمرکز خود را از دست داده بودند اما همچنان در توپ‌های برگشتی به کمک توپ گیری‌های عالی زنگر پایاپای ایران پیش می‌آمدند. سرعتی‌های آلمان بسیار بلند قد بودند اما ایران به عنوان یکی از سریع‌ترین تیم‌های جهان همچنان زیر تور برتر از حریف بود. هر گاه دریافت سالمی به معروف می‌رسید ایران در حمله سرعتی با اسپک های خوب شفیعی و موسوی امتیاز می‌گرفت. تعویض‌های آلمان سرانجام جواب داد و آن‌ها در امتیاز ۲۴ از ایران پیش افتادند. ایگور تایم گرفت تا ایران با تمرکز بیشتری کار را دنبال کند و باز این موسوی بود که در حمله سرعتی مهار نشدنی نشان می‌داد. با نقش آفرینی معروف به عنوان اسپکر کار در امتیاز ۲۵ مساوی شد. بازی در امتیازهای بالای ست دوم همچنان ادامه داشت اما در نهایت این تیم ایران بود که اینبار در امتیاز ۲۹ پیروزی خود را جشن گرفت.

ست سوم: ۲۵_ ۲۰

ایران در ست سوم با روحیه مضاعفی به میدان آمد. سرویس‌های خوب از بازیکنان ایران دریافت اول آلمان را سرانجام با مشکل مواجه کرده بود. ایران با اختلاف چهار امتیازی وقت استراحت فنی نخست را تمام کرد اما تعلل و چند اشتباه ساده کافی بود تا بازیکنان فرصت شناس حریف به مسابقه برگردند. کولاکوویچ با آرامش کار را دنبال می‌کرد.

هر بار اسکات به میدان می‌آمد با سرویس‌های خوبش تاکتیک ایران را از کار می‌انداخت. آلمانی‌ها خوب می‌دانستند این آخرین فرصت آن‌ها برای برگشت به مسابقه است. فیاضی در حملات هوشمند عمل می‌کرد و فضای خالی را در زمین حریف می‌دید. علی شفیعی و عبادی پور هم با بهره گیری از خطای دست حریف امتیاز می‌ساختند. سرمربی آلمان با تعویض‌های پیاپی سعی داشت جریان بازی را تغییر داد و موفق هم بود. آلمان در این ست هم پایاپای ایران پیش می‌رفت و نمی‌گذاشت فاصله امتیازها زیاد شود. اما جای خالی خوب فیاضی و امتیاز سرویس غفور کار را در نهایت به سود ایران پیش برد. جای خالی معروف دیگر روحیه‌ای برای ژرمن‌ها نگذاشت. تیم ملی والیبال ایران با ارائه یک نمایش کامل و پرهیز از اشتباه ست سوم را هم برد.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران به کسب سه پیروزی مقابل ایتالیا، چین و آلمان هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال را به پایان رساند.

کد خبر 378030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.