۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
به سختی سرامیک به لطافت پارچه

رنگ در رنگ آمیخته شده است و سختی سرامیک و لطافت پارچه را به هم نزدیک کرده تا در یک اتاق کنار هم بنشینند؛ گالری هرمس این بار میزبان نمایشگاهی از سرامیک های خشن و پارچه های لطیف است که در کنار هم نشسته اند و دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

مریم موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نمایشگاه گروهی سرامیک و نقاشی روی پارچه می گوید: من فارغ التحصیل رشته عکاسی از دانشگاه هنر اصفهان هستم اما پس از اتمام درسم فعالیتم را در زمینه سفال و سرامیک شروع کردم و این دومین نمایششگاه سرامیک است که برگزار می کنم.

این هنرمند با اشاره به اینکه علاقه زیادی به فرم و ساختار سرامیک های ژاپن دارم، ادامه می دهد: پس از مطالعه به چرایی این سادگی و فرمهای خشن رسیدم، با مفهوم "وابی سابی" آشنا شدم، از تکنیک‌های دستی برای ساخت فرم ها استفاده کردم چرا که نبود قرینگی و کمال اولویت اصلی بود؛ لعاب و رنگ ظروف تداعی‌گر بخشی از طبیعت است و نام مجموعه ها هم بر اساس طبیعت شرق انتخاب شد.

موسوی خاطرنشان می کند: بعد از اجرای آثار با خانم نسترن رجالی صحبت کردم و به این نتیجه رسیدیم که تلفیقی از نقاشی روی پارچه و سرامیک را در این نمایشگاه به نمایش بگذاریم.

نسترن رجالی که متولد ۱۳۶۹ است دارای مدرک کارشناسی معماری از دانشگاه یزد است در ادامه گفت‌وگو به ایمنا می گوید: نمایشگاه نقاشی پارچه با محوریت آبستره و بداهه پردازی آماده شد. در طرح ها از فرهنگ و اِلمان‌های ژاپن و تفکر وابی سابی و همگام با سرامیک ها ایده گرفته شده و هدف از تلفیق این دو هنر با هم هویت‌بخشی و اثرگذاری آثار بر روی هم و کاربردی‌تر کردن نقوش پارچه ها در زندگی بوده است.

این هنرمند می افزاید: ۶۰ اثر سرامیک و ۲۰ اثر نقاشی روی پارچه در این نمایشگاه در گالری هرمس به نمایش درآمده است.

کد خبر 378008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.