پارلمان اصلاحات قبل از انتخابات مجلس عملیاتی نمی‌شود

سخنگوی حزب اعتماد ملی با تاکید بر این که حفظ وحدت اصلاح‌طلبان نخستین اولویت ماست، گفت: این ضرورت اقتضا می‌کند فعلا تصمیمات بزرگ در شورای عالی سیاستگذاری اتخاذ شود و با توجه به این که زمان زیادی تا انتخابات مجلس نمانده است، یقینا پارلمان اصلاحات قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی عملیاتی نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، «اسماعیل گرامی مقدم» گفت: مواضع حزب اعتماد ملی بر اساس نگاهِ کلان ساختارها و نهادهای بالادستی اصلاح طلبی تنظیم می شود، ضمن اینکه ما در حزب اعتماد ملی برای اتخاذ یک تصمیم باید مسیرهایی را طی کنیم.
سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه برای ورود به ائتلاف ها و ایجاد هماهنگی با دیگر احزاب همسو مراحلی در حزب طی می شود، اظهار داشت: برای اخذ یک تصمیم، موضوع در هیئت اجرایی حزب اعتماد ملی به بحث گذاشته می شود و در صورت تصویب در شورای مرکزی اجرایی می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بحث پارلمان اصلاحات پا برجاست یا منتفی شده است و اختلافات و انتقادات برخی احزاب چقدر جدی است؟ یادآور شد: متولی بحث و بررسی موضوع پارلمان اصلاحات، شورای هماهنگی اصلاحات است. چون طرح بسیار بزرگ است طبیعتا اختلاف نظر نیز وجود دارد.
گرامی مقدم خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان در این خصوص کار بسیار دشواری را در پیش دارند لذا طرح پارلمان اصلاحات همچنان در شورای هماهنگی اصلاحات مسیر بررسی و چکش کاری خود را طی می کند و به دلیل تنوع نظرات و بزرگی و وسعت کار عجله جایز نیست و باید به اندازه کافی کار کارشناسی انجام شود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: حفظ وحدت اصلاح طلبان نخستین اولویت ماست؛ این ضرورت اقتضا می کند فعلا تصمیمات بزرگ در شورای عالی سیاست گذاری اتخاذ شود و چون زمان زیادی تا انتخابات مجلس نمانده است یقینا پارلمان اصلاحات قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی عملیاتی نمی شود.

وی تاکید کرد: تجربه ای که شورای عالی سیاست گذاری در سه دوره قبلی اندوخته است در انتخابات بعدی هم به کار خواهد آمد، البته تلاش اصلاح طلبان یک طرف قضیه است، تمام این گزاره ها و گمانه ها بستگی به مشارکت مردم دارد. پارلمان اصلاحات موازی یا شبیه به شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات نیست و چون معتقدیم باید متفاوت باشد نیاز به صبر، حوصله و مطالعه دارد.

نباید مردم اعتمادشان را نسبت به اصلاح طلبان از دست بدهند

گرامی مقدم افزود: طرح موسوم به پارلمان اصلاحات در حالی در شورای هماهنگی در حال بررسی است که اعضای شورای هماهنگی در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هم عضو هستند، به همین دلیل تعارض و موازی کاری میان پارلمان و شورای عالی اصلاحات وجود ندارد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: در حال حاضر نهادهای موجود اصلاحات مانند شوراهای هماهنگی و عالی اصلاح طلبان باید همت و انرژی خود را برای جلب رضایت مردم به کار ببندند و موضوع پارلمان اصلاحات را هم پی گیری کنند. جلب نظر مردم انجام شدنی نیست مگر اینکه اصلاح طلبان و اعضای شورای عالی سیاست گذاری به صورت مستمر، جسورانه، صادقانه و دلسوزانه مطالبات مردم را شناسایی کرده و مردم اطمینان یابند و احساس کنند اراده ای برای تحقق خواسته های آنها وجود دارد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی ادامه داد: نباید مردم اعتمادشان را نسبت به اصلاح طلبان از دست بدهند و این محقق نمی شود مگر اینکه مردم مشاهده کنند کسانی که جلودار مطالبات آنها هستند توان، انگیزه، ابزار و اراده عملی کردن ادعای خود را دارند، در این رهگذر و رهیافت است که مشارکت حداکثری اتفاق می افتد.

وی با اشاره به انتقاداتی که حول موضوع پارلمان اصلاحات و کیفیت و کمیت اعضا وجود دارد، گفت: انتقاداتی وجود دارد و قابل درک است، احزاب کوچک هم این انتقاد را می پذیرند و به عدالت و فراوانی عضوگیری اعتقاد دارند. احزابی که دارای وزن، جایگاه، فعالیت، تاثیرگذاری، گستردگی و امکانات بیشتری هستند قطعا انتظار دارند در تصمیمات کلان نقش بیشتر و موثرتری داشته باشند.

گرامی مقدم ادامه داد: پارلمان اصلاحات با این هدف مطرح شده است که تضادها و ناهماهنگی ها برطرف شود. حزبی که اعضای آن را شخصیت های بزرگ، مثبت و کارآمد تشکیل داده است باید بتواند از این ظرفیت در جهت سربلندی اصلاحات و خدمت به کشور استفاده کند. در پارلمان اصلاحات به درستی به بعضی موضوعات پرداخته نشده است، مثلا یکی از پیشنهادات پارلمان این است که هر حزبی که عضو شورای هماهنگی است ۱۰ نفر را به پارلمان معرفی کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بیان کرد: بنابراین ایرادی که به شورای عالی سیاست گذاری گرفته می شد را بر طرف نکرده است، پارلمان اصلاحات باید ابتدا این مساله را حل کند که اشکالات و ایرادات گذشته در آن تکرار نشود، به طوری که احزاب کوچک و بزرگ راضی شوند و مردم نیز اراده خدمت در اصلاح طلبان را احساس کنند.

وی تاکید کرد: به دلیل احتمال تکرار ایرادات گذشته، احزاب بزرگ به شکل کج دار و مریز با شورای هماهنگی در موضوع پارلمان اصلاحات همکاری می کنند. به نظرم عدم مشارکت در این روند از طرف همه احزاب اشتباه است و باید با مشارکت جدی در جهت رفع اشکالات بکوشند.

منبع: ایرنا

کد خبر 377996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.