رفع مشکلات گمرکی واحدهای صنعتی در کوتاه‌ترین زمان

خوانسار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش می‌کنیم تا از توقیف طولانی‌مدت ماشین‌آلات و مواد اولیه واحدهای تولیدی در گمرک جلوگیری شود، اما تشریفات قانونی بانک مرکزی یا کشور سازنده باید رعایت شود، ولی فرایند حوزه ترخیص ممکن به صورت موازی یا ویژه دنبال شود تا زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، فرشاد مقیمی در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی این شهرستان در جمع خبرنگاران، بررسی مشکلات صنعتگران را از اهداف سفر به خوانسار برشمرد و اظهار کرد: این شهرستان در حوزه صنعتی از ظرفیت خوبی برخوردار است ولی تعدادی از واحدهای فعال با مشکل تأمین ارز، مواد اولیه و نقدینگی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه صنعتگران خوانسار مشکلات خود را مطرح کردند و سازمان صنعت معدن و تجارت استان بخشی از آن‌ها را بررسی و برطرف می‌کند، افزود: بخش دیگری از مشکلات واحدهای صنعتی خوانسار مانند تأمین تسهیلات مورد نیاز از طریق معاونت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت صمت پیگیری می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح نساجی خوانسار پیشرفت خوبی دارد و مشکلات ارزی آن در کمیته مشترک ارزی با بانک مرکزی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: مشکل تأمین سرمایه ثابت واحد صنعتی کاغذ دنبال می‌شود و با ورود ماشین‌آلات سفارش داده شده از سوی این واحد، به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مقیمی گفت: زیر ساخت‌های شرکت فرازباتری خوانسار تکمیل و سفارش‌ ماشین‌آلات آن نیز داده شده است؛ مشکل تأمین ارز این واحد صنعتی نیز پیگیری می‌شود تا براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به مشکلات ترخیص کالاها در گمرک، خاطرنشان کرد: در طول هفته جلسه‌ مشترکی با موضوع ترخیص ماشین‌آلات با مدیرکل گمرک برگزار شد و چنانچه واحدهای صنعتی مشکلات دیگری نیز در حوزه فعالیت گمرک داشته‌باشند پیگیری و رفع می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تلاش می‌کنیم تا از توقیف طولانی‌مدت ماشین‌آلات و مواد اولیه واحدهای تولیدی در گمرک جلوگیری شود، اما تشریفات قانونی بانک مرکزی یا کشور سازنده باید رعایت شود، ولی فرایند حوزه ترخیص ممکن به صورت موازی یا ویژه دنبال شود تا زودتر به نتیجه برسد.

کد خبر 377989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.