داوینچی در باکینگهام و کره جنوبی برفراز کن

هفته گذشته اختتامیه جشنواره کن برگزار و همچنین میزان فروش تئاتر برادوی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر هفته در ایمنا می توانید مهمترین اتفاقات فرهنگ و هنر جهان را دنبال کنید در هفته ای که گذشت اخباری پیرامون نقاش معروف داوینچی و پایان جشنواره کن منتشر شد که در ادامه مشروح این رویدادها را می‌خوانید:

داوینچی در کاخ باکینگهام: به مناسبت پانصدمین سالگرد مرگ لئوناردو داوینچی، بیش از ٢٠٠ اثر از نقاشی‌ها و طراحی‌های او در گالری ملکه کاخ باکینگهام گردآوری و به نمایش درآمدند. عنوان این نمایشگاه "لئوناردو داوینچی: زندگی هنری" بیان شده است.

نبود اطمینان برای اصل بودن گرانترین نقاشی دنیا: نقاشی "سالواتوره موندی" اثر لئوناردو داوینچی که به عنوان گرانترین نقاشی دنیا شناخته شده است و طرحی از حضرت مسیح است، به دلیل آنکه کارشناسان بر سر اصالت این نقاشی و منصوب بودن آن به داوینچی توافق نظر ندارند، در مراسم بزرگداشت داوینچی که در موزه لوور و کاخ باکینگهام برگزار خواهد شد، به نمایش در نخواهد آمد.

نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن به کره جنوبی رسید: در حالی که با حضور فیلم جدید کویینتین تارانتینو در جشنواره فیلم کن فرانسه، همه امیدها به برنده شدن این فیلم بود، تارانتیتنو با دست خالی از این جشنواره رفت و نخل طلای بهترین فیلم به یونگ جو هو از کره جنوبی برای فیلم "پارازیت" رسید.

رکورد فروش تئاتر برادوی شکسته شد: فروش تئاترهای برادوی در منهتن نیویورک در سال اخیر رقم ١.٨ میلیارد دلار اعلام شد. تئاتر هری پاتر و فرزند نفرین شده نیز به عنوان پرفروش‌ترین تئاتر تمامی ادوار شناخته شد. تئاتر موزیکال‌هایی چون شیرشاه، علاالدین و همیلتون نیز در صدر تئاترهای پر فروش قرار داشتند.

کد خبر 377983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.