شهرگاه ویژه سیل منتشر شد

شهرگاه هفتم؛ به بررسی سیل فروردین‌ماه امسال اختصاص یافته است. در این شماره پس از طرح مسائل و ابهامات سیل گلستان، لرستان و خوزستان از منظر مدیریت شهری به این پدیده پرداخته شده و علل وقوع، نحوه برخورد و معضلات پس از واقعه در قالب اطلسی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، نشریه تخصصی مدیریت شهری «شهرگاه» که به صورت الکترونیک انتشار می‌یابد در هفتمین شماره خود به بررسی سیل پرداخته است. بارش‌های سیل‌آسا از اواخر اسفند سال گذشته تا فروردین‌ماه امسال؛ سیلاب‌های بسیاری را رقم زد. در این میان هرچند استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان نسبت به سایر مناطق کشور با سیل‌های ویرانگرتری روبه‌رو شدند، اما در مجموع ۲۱ استان و حدود چهار هزار و ۵۰۰ شهر و روستا در کشور از این حوادث تأثیر گرفتند. در این سیل‌ها بیشتر از ۷۷ کشته و دو هزار نفر مجروح شدند. معضلات آن فاجعه هنوز دامنگیر بسیاری از مناطق کشور است.

این شماره در سه بخش؛ مسائل و ابهامات سیل فروردین، نگاه به آن از منظر مدیریت شهری و اطلس سیل در گلستان، لرستان و خوزستان به بررسی این بلای طبیعی پرداخته و تلاش کرده در نهایت زوایای دیگر فاجعه را که مردمان این مناطق با آنها دست به‌گریبانند شفاف‌تر ترسیم کند. 

شهرگاه رسیدن به چکیده‌ای صریح و شفاف برای بیان علل و ابعاد سیل را نخستین گام جهت تحلیل چنین حوادثی می‌داند و سعی دارد تا با استفاده از روزنامه‌نگاری داده (دیتاژورنالیسم) به این مهم دست یابد.

نشریه «شهرگاه» توسط خبرگزاری ایمنا؛ نخستین خبرگزاری شهرو شهروندی ایران هر ماه منتشر می‌شود. شماره هفتم این ماهنامه تخصصی مدیریت شهری را می‌توانید از اینجا بخوانید.

کد خبر 377981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.