۸ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
چرا باید هر روز موز بخوریم؟

مصرف دو عدد موز در طول روز ، سلامت بدن را ارتقا می‌بخشد و نقش مهمی در کنترل فشار خون و پیشگیری از بیماری‌ها دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موز یکی از محبوب‌ترین میوه‌های پرخاصیت است که مقادیر زیادی پتاسیم، فیبر، ویتامین‌های C و B۶ در آن وجود دارد. وجود این عناصر ، فواید بسیاری برای  سلامت قلب و عروق، پیشگیری از کم خونی، بهبود سلامت روان، افزایش انرژی بدن، پیشگیری از زخم معده و دیابت دارد و موز را در زمره سالم‌ترین میان وعده‌ها قرار می‌دهد.

پتاسیم موجود در موز، یکی از مهم‌ترین مواد مغذی مورد استفاده سلول‌ها برای حفظ تعادل الکترولیتی، به منظور داشتن عملکرد بهتر است و نقش مهمی در حفظ ضربان قلب، کنترل فشار خون  و تنظیم قند خون دارد. پتاسیم با کمک به حفظ تعادل سدیم، باعث کنترل فشار خون می‌شود؛ بر هم خوردن این تعادل، باقی ماندن مایع دفعی در بدن و افزایش فشار خون را به همراه دارد.

 ویتامین C  موز  نقش مهمی در مبارزه با رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا دارد. فیبر این میوه دوست‌داشتنی نیز برای سلامت دستگاه گوارش مفید است، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد و تسکینی برای دردهای معده محسوب می‌شود. علاوه بر این فیبر موز به آرام‌سازی فرآیند هضم کمک می‌کند و با تأثیر بر قند و کربوهیدرات‌های در حال سوخت، موجب تثبیت قند خون می‌شود.

از آنجا که موز سرشار از  مواد مغذی مختلف مانند آهن، روی، سلنیوم و پروتیین است، سیستم ایمنی را تقویت کرده و سلامت کلی بدن را ارتقاء می‌بخشد. مصرف این میوه گرمسیری به پیشگیری از بیماری پارکینسون و آلزایمر کمک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. پیشنهاد کارشناسان سلامت برای بهره‌مندی از خواص پتاسیم موجود در موز، مصرف دو عدد از این میوه انرژی‌زا در طول روز است.

کد خبر 377966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.