تا یک ماه آینده به ثبات اقتصادی می‌رسیم

گلپایگان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه با اشخاصی که قیمت‌ها را در بورس افزایش دادند و فضای اقتصادی کشور را ناآرام کردند برخورد می‌کند و تا یک ماه آینده فضای اقتصادی ثبات پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، فرشاد مقیمی در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور اشخاصی که در زمینه تولید فعالیت دارند، سرباران خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها برای توسعه اقتصادی نقش موثری دارند، گفت: نوک پیکان حمله دشمن، صنعت خودرو است و قصد داشت تولید را در کشور کاهش دهد تا به اهداف پلید خود برسد، اما میزان تولید افزایش یافت.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: حمایت از تولید داخل و واحدهای صنعتی، اولویت نخست وزارت صنعت است، بنابراین واحدهای صنعتی که  توانایی تولید دارند اعلام کنند تا تعرفه واردات بازنگری و تغییر داده شود.

مقیمی با بیان اینکه در بعضی صنایع ثبت سفارش ممنوع می‌شود، زیرا رونق تولید کشور تنها با شعار محقق نمی‌شود، گفت: تعرفه پیستون‌سازی گلپایگان بین ۱۵ تا ۲۰ است، بنابراین اگر ضروری باشد تعرفه واردات این محصول تا جایی افزایش می‌یابد که فقط از ظرفیت تولید داخل استفاده شود و وابستگی ارزی به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه اختصاص ارز برای تامین همه کالاها ضروری نیست، افزود: کمیسیون ارزی بین بانک مرکزی و وزارت صنعت تشکیل شده است که براساس اولویت‌های تولید، ارز اختصاص یابد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه تعهد ارزی حاصل از صادرات متناسب با کالای مورد نیاز کشور انجام می‌شود، گفت: سال گذشته در جلسه اقتصاد مقاومتی  چهار هزار میلیارد تومان به شرکت‌ قطعه سازان و خودروسازان اختصاص یافت و تا کنون سه هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان از این مبلغ باهدف پرداخت مطالبات قطعه‌سازان پرداخت شده است. 

مقیمی خاطرنشان کرد: ایجاد واحد صنعتی "جی‌ال‌تی" برای کشور ضرورت دارد، زیرا لوله‌های گاز در سراسر کشور کشیده شده و با ایجاد واحدهای کوچک تولیدی به جای واحدهای بزرگ پتروشیمی، می‌توان نیاز کشور را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه ضمانت اجرای مصوبات ستاد تسهیل با توجه به مصوبات سران سه قوه و تصویب آیین نامه‌ کمیسیون اقتصادی دولت، قوی‌تر شد، تصریح کرد: وزارت صنعت با اشخاصی که قیمت‌ها را در بورس افزایش دادند و فضای اقتصادی کشور را ناآرام کردند برخورد می‌کند و تا یک ماه آینده فضای اقتصادی ثبات پیدا می‌کند.

کد خبر 377961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.