ایران ۳ – چین صفر؛ تعظیم دیوار چین برابر ایران

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار از لیگ ملت های ۲۰۱۹ برابر چین میزبان هفته نخست این رقابت ها به میدان رفت و مقتدرانه پیروز شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال مردان ایران در دومین دیدار از هفته نخست لیگ ملت های ۲۰۱۹ برابر چین میزبان خود در استادیوم مرکزی جیانگمن به میدان رفت و با نتیجه ۳ بر صفر و امتیازهای ۲۵_۲۲، ۲۵_۱۸ و ۲۵_۲۱ قاطعانه به برتری رسید.

در حالی که تبلیغات گسترده ای برای این بازی ها در سطح شهر به چشم می خورد، اما تمام حدود ۷ هزار صندلی سالن پر نشده بود، با این حال در این دیدار هم تعداد ۵۰ تماشاگر ایران از نزدیک شاهد برگزاری بازی بودند. تماشاگران چینی حاضر در سالن اما با کمک بلندگوهای سالن به طور بی وقفه تیم ملی کشورشان را تشویق می کردند.

چینی ها که در بازی اول خود در امتیازهای پایانی ست پنجم تسلیم آلمان شده بودند در این دیدار با لباس های زرد و ترکیب بازیکنانی نظیر کینگیائو، زیان چوءان، مائو تیانی، جیاهو، لیبین، و شوهان به میدان رفتند. آن ها انگیزه های زیادی برای پیروزی مقابل حریف آسیایی خود در خانه داشتند.

ست نخست: ۲۵_ ۲۲ ایران

چینی ها با حمایت هواداران خود در شروع مسابقه کوبنده ظاهر شدند، لیو لیبین با قامت بلند خود در اسپک ویرانگر بود اما در مقابل بازی تماشایی میلاد عبادی پور در استفاده از دست دفاع حریف و فیاضی برای انداخت توپ پشت سر مدافعان اجازه نداد جریان مسابقه در اختیار میزبان باشد. امیر غفور در هماهنگی کامل با سعید معروف قدر پاس های طلایی او را می دانست. لوزانو سرمربی چینی ها که قبلا هدایت ایران را بر عهده داشت سعی می کرد با استفاده از فضای سالن و تهییج تماشاگران داوران را تحت تاثیر قرار دهد اما با در خواست بازبینی به موقع تصاویر از سوی کادر فنی ایران امتیاز  صحنه های مشکوک از دست نرفت. کولاکوویچ در این ست جوانانی چون مجرد و یلی را به میدان فرستاد و آن ها نیز در میان انبوه تماشاگران بازی قابل قبولی ارائه دادند. در نهایت با شلیک امیر غفور امتیاز پایانی این ست هم به سود ایران رقم خورد.

ست دوم: ۲۵_ ۱۸ ایران

بازیکنان ایران که کاملا به شرایط محیط مسابقه و سالن و آب و هوای شرجی جیانگمن خو گرفته بودند، از همان ابتدای ست دوم برتری خود را به حریف دیکته کردند. سرویس های خوب و هداف دار مجرد، عبادی پور و فیاضی دریافت های اول چینی ها را با مشکل مواجه کرد. دفاع روی تور خوب موسوی و توپ گیری های مجرد و حضرت پور نبض امتیازهای مسابقه را به سود ایران پیش می برد. شاگردان لوزانو در ست دوم عملا حرفی برای گفتن نداشتند. آنالیز دقیق بازی قبلی آن ها برابر آلمان تاکتیک های این تیم را از کار انداخته بود. امیر غفور آماده در این بازی هم مثل دیدار نخست ایران نوک پیکان حملات را بر عهده داشت و براحتی حتی از دست سه دفاع حریف امتیاز می گرفت. ایران با ۷ امتیاز اختلاف برابر چین در ست دوم یکبار دیگر افتدار خود را در آسیا به رخ حریف کشاند.

ست سوم: ۲۵ _۲۱

چین نمی خواست در خانه بدون حتی یک ست برده بازی را به ایران واگذار کند. آن ها در ست سوم یک نمایش انتحاری را ارائه دادند. شوهان و یانگ تمام تلاش خود را به کار می بستند تا سد دفاعی مستحکمی مقابل قدرتی های ایران بسازند. آن ها تا وقت استراحت فنی دوم پایاپای ایران پیش آمدند اما هوشمندی سعید معروف پاسور کارکشته ایران در تقسیم توپ ها به راحتی دفاع حریف را فریب می داد. با اضافه شدن فرهاد قائمی و سرویس های خوب او بار دیگر دریافت اول چین با مشکل مواجه شد. امیر غفور هیچ نقطه ای از زمین چین را از آماج حملاتش مصون نمی گذاشت. ایران برتری قاطع خود را در ست آخر بازی نیز به حریف تحمیل کرد. بازیکنان چین در امتیاز های آخر بی انگیزه تر از آن بودند که بتوانند ورق را برگردانند. تیم ملی ایران مقتدرانه چین را در سه ست پیاپی شکست داد.

ایران در آخرین بازی از هفته نخست لیگ ملت ها از ساعت ۱۲:۳۰ فردا (یکشنبه) برابر آلمان به میدان خواهد رفت.

کد خبر 377938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.