هوآوی نشان تجاری سیستم عامل جدیدش را ثبت کرد

هواوی، نام تجاری سیستم‌عامل اختصاصی خود موسوم به هانگ‌منگ (Hongmeng) را ثبت کرده و بزودی از آن رونمایی می کند تا بتواند با استفاده از آن کاربران تلفن های همراه خود را راضی نگه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هواوی که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در حوزه‌ تجهیزات ارتباطی محسوب می‌شود، نشان تجاری سیستم‌عامل اختصاصی خود را ثبت کرده است. نام این سیستم‌عامل هانگ‌منگ است و ثبت تجاری آن نشان می‌دهد که هواوی از مدت‌ها قبل به‌ فکر خودکفایی در حوزه‌های مختلف فناوری بوده است.

جزئیات کامل در مورد این سیستم‌عامل در وب‌سایت اداره‌ مدیریت مالکیت فکری ملی چین قابل مشاهده است. باتوجه‌به اطلاعات ارائه‌شده در وب‌سایت مذکور، نشان تجاری هانگ‌منگ در تاریخ ۲۴ اوت ۲۰۱۸ توسط هواوی ثبت شده و از ۱۴ مه ۲۰۱۹ تا ۱۳ مه ۲۰۲۹ اعتبار دارد.

 ریچارد یو چنگدوگ، مدیر ارشد کسب‌وکارهای حوزه‌ی مصرف‌کننده‌ هواوی، اوایل هفته‌ جاری اعلام کرده که سیستم‌عامل هانگ‌منگ به‌احتمال زیاد تا پاییز سال میلادی جاری یا نهایتا پیش از فرارسیدن بهار سال آینده معرفی خواهد شد.

پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و قطع همکاری گوگل با این شرکت، امکان استفاده از سرویس‌های خاص اندروید مثل پلی استور، یوتیوب و... برای غول فناوری چینی وجود نخواهد داشت و به‌همین دلیل این شرکت به‌دنبال سیستم‌عامل جایگزین برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌ها و سایر محصولات هوشمند خود است. براساس تحریم‌های اعمال‌شده، شرکت‌های آمریکایی حق فروش نرم‌افزار و سخت‌افزار را به هواوی ندارند.

درحال‌حاضر دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس که به‌ترتیب توسط شرکت‌ گوگل و اپل توسعه داده شده‌اند، به‌عنوان سیستم‌های عامل غالب در دستگاه‌های موبایلی شناخته می‌شوند.

کد خبر 377933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.