کاهش قابل توجه خروج ارز از کشور تا ماه آینده

گلپایگان- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جاهایی که بتوانیم به توانمندی تولیدی برسیم قطعأ در ثبت سفارش‌ این واحدهای تولیدی تجدید نظر و شرایط را برای حمایت از تولید در داخل هموار می‌کنیم زیرا رونق تولید به کاهش وابستگی ارزی و توانمند سازی حوزه تولید کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، فرشاد مقیمی در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه تأمین مواد اولیه، سرمایه در گردش و ارز مورد نیاز و مشکلات مربوط به سازمان تأمین اجتماعی و امورمالیاتی مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی برای رونق تولید است، اظهار کرد: با تشکیل کمیته تأمین مواد اولیه در وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایجاد ستاد تسهیل در استان‌ها رصد تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی در دستور کار قرار دارد زیرا مشکلات تأمین مواد اولیه برای واحدهای صنعت، معدن و تجارت در داخل و خارج کشور متفاوت است.

به مشکلات حوزه صنعت ورود پیدا کردیم

وی گفت: به مشکلات حوزه بورس ورود پیدا کردیم و سازمان بورس نیز همکاری خوبی داشته است و با اصلاحاتی که در عرضه تقاضا اتفاق افتاد شاهد مشکلات سال‌های گذشته نیستیم، اندک مشکلات باقی مانده با اقدامات اصلاحی که در دست اجرا است حل و فصل خواهد شد تا شاهد رقابت و کاهش در عرضه محصولات بورس نباشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای تأمین مواد اولیه در خارج از کشور راهکارهای مقابله با تحریم‌ها با همکاری خود تشکل‌های مختلف صنعتی شناسایی شدند و واحدهای صنعتی در این زمینه دستاورد خوبی داشتند، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری لازم با بانک مرکزی برای تأمین ارز واحدهای صنعتی را انجام داد تا جایی که ارز حاصل از صادرات و فرایند سخت و پیچیده برای رفع تبادل ارزی روشن شد و به تأمین مواد اولیه و صادرات واحدهای صنعتی کمک شایانی کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت واردات به صورت خاص دنبال شده است، افزود: نیازهای کشور برای حوزه تولید در زمینه مواد اولیه و قطعات و تجهیزات مورد نیاز و... در اولیت قرار گرفته است تا با اعلام تعرفه‌های خاص و مورد نیاز تولید و صادرات محصولات داخلی را تضمین ‌کنیم.

شکل گیری کمیته های صادرات در کشور

مقیمی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش یکی از الزامات برای رونق تولید است زیرا افزایش تولید و تأمین موا اولیه و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای تولید نیازمند نقدینگی در حوزه صنعت است، افزود: نیازمندی‌های خود را به بانک مرکزی اعلام کردیم و دستورات لازم از سوی رییس جمهور  اعلام شد، امیدواریم بانک‌ها در این زمینه همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای صادرات کمیته‌های مختلفی با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوی سازمان توسعه تجارت در کشور شکل گرفته است و به صورت خاص مسائل را در کشورهای طرف همکاری دنبال می‌کنیم تا از محل تولیدات کشور با توجه به ایجاد تغییرات، توسعه صادرات را داشته باشیم و صنعت و اقتصاد کشور را بیمه کنیم.

تارسیدن به ظرفیت کامل واحدهای صنعتی تلاش می‌کنیم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: یکی از اولولیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تولیدات داخلی است، با تمام توان و پتانسیل برای کمک به واحدهای داخلی تا رسیدن به ظرفیت کامل تلاش می‌کنیم  و برپایی نمایشگاه‌های تولیدات داخلی نمونه بازر آن است.

وی گفت: در جاهایی که بتوانیم به توانمندی تولیدی برسیم قطعأ در ثبت سفارش‌ این واحدهای تولیدی تجدید نظر و شرایط را برای حمایت از تولید در داخل هموار می‌کنیم زیرا رونق تولید به کاهش وابستگی ارزی، وابستگی به محصولات خارجی و توانمند سازی حوزه تولید کمک می‌کند و همچنین یکی از فرصت‌های کشور در زمینه تحریم‌ها استفاده از توان داخلی است، در واقع استفاده از توان داخلی راهکار مقابله با تحریم‌ها است.

راه اندازی سامانه نیازمندی‌ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت

مقیمی با باشاره به کاهش قابل توجه خروج ارز از کشور تا ظرف یک ماه آینده گفت:  با راه اندازی سامانه نیازمندی‌ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت واحدهای صنعتی از این پس می توانند نیازمندی‌های خود را اعلام کنند تا به تحقق رونق داخلی کمک شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گلپایگان یکی از قطب‌های صنعتی کشور و تعداد واحدهای صنعتی این منطقه گویای  این موضوع است؛ واحدهای صنعتی با سه شیفت کاری مشغول هستند و در این منطقه صنعتی موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد و ما نیز همکاری لازم را برای توسعه این واحدهای صنعتی خواهیم کرد.

کد خبر 377932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.