پیش بینی ۵ روز بارانی برای کشور/ قاتل شکاک دو بار قصاص می شود

از شکستن رکورد حافظه جهان توسط یک ایرانی، تا کشف و ضبط ۷ هزار و ۷۰۰ قلم لوازم آرایشی و حکم دو بار قصاص مرد شکاک را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی جاوید مقلب به سلطان حافظه‌ی ایران؛ بنیانگذار آموزش واژگان خارجی بدون فراموشی به شماره ثبت ۱۴۲۹، مبتکر سریع ترین روش یادگیری مکالمه بدون فراموشی با متد substitution drill و مبتکر تکنیک های نوین پرورش حافظه، هوش و خلاقیت در ایران است که تا کنون بیش از ۲۰ محصول پرفروش ویدیویی و تألیف و ترجمه در زمینه‌های زبان‌، حافظه و روان‌شناسی داشته است.

یکشنبه ۲۵ آذر یک رکورد دیگر در سطح جهانی توسط این نابغه ایرانی شکسته شد. دکتر مرتضی جاوید که حالا به عنوان سلطان حافظه درجهان شناخته می شود باحضور در دفتر گینس مدارک مربوط به این رکورد را که تازه به اسم او ثبت گردیده است دریافت کرد. او نام و نام خانوادگی و همچنین تاریخ تولد چندین نفر را همزمان می بیند و با داشتن یک حافظه بسیار قوی آنها را چشم بسته می گوید.

در واقع او رکورددار حفظ بیشترین اسامی و تاریخ تولد در ۱۲۰ ثانیه در جهان است و به عنوان اولین و تنها ایرانی ای است که توانسته در زمینه حافظه، رکورد جهان را بشکند و اسم خود را وارد سایت رکوردهای جهانی گینس نماید.

  پیش بینی ۵ روز بارانی برای اکثر مناطق کشور

سازمان هواشناسی با پیش بینی پنج روز بارانی برای بیشتر استان های کشور اعلام کرد: از امروز تا روز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور رگبار، صاعقه و وزش بادد شدید موقتی روی خواهد داد.

با توجه به تحلیل نقشه های پیش بینی هواشناسی امروز شنبه ۱۱ خرداد ماه ۹۸ برای استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد و بخش هایی از اصفهان رگبار، رعد و برق وگاهی وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

فردا یکشنبه برای استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش هایی از کرمان بارش پراکنده و وزش بادهای شدید موقتی در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شمال فارس و جنوب غربی یزد رگبار باران، صاعقه و وزش باد شدید موقتی روی می دهد.

از بعدازظهر روز دوشنبه ۱۲ خردادماه علاوه بر مناطق یاد شده برای استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی رگبار باران، رعد و برق و وزش بادای شدید موقتی پیش بینی شده است.

روز چهارشنبه هفته جاری نیز در استان های واقع در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی روی می دهد.

مرد شکاک به جرم دو قتل قصاص می شود

مردی که در جنایتی خونین همسر برادر و برادرزاده‌اش را کشته و برادرزاده دیگرش را مجروح کرده‌ بود، با درخواست اولیای‌دم به دو بار قصاص محکوم شد و رأی صادره در دیوان‌عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت.

متهم که مرد میان‌سالی است، بعد از دستگیری ادعا کرد چون به همسر برادرش مظنون بوده، اما برادرش گفته‌های او را قبول نکرده،‌ دست به این کار زده ‌است.

دو سال قبل، زمانی که مأموران کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد از قتل در خانه‌ای دوونیم‌طبقه، حوالی پاسگاه نعمت‌آباد باخبر و در محل حاضر شدند، جسد زنی ۲۹ ساله و دختر چهارساله‌اش را دیدند. آنها همچنین در گوشه دیگر خانه با پیکر مجروح دختر دیگر خانواده به نام نوشین ۱۱ ساله مواجه شدند. لحظاتی بعد بازپرس ویژه قتل تهران با تماس مأموران کلانتری راهی محل شد.

بررسی‌ها و گفته‌های همسایه‌ها حکایت از این داشت که عامل جنایت عموی خانواده است که در اقدامی‌ هولناک، همسر برادر و یکی از دخترانش را به قتل رسانده و دختر دیگر وی را به‌شدت زخمی ‌و راهی بیمارستان کرده است. درحالی‌که تحقیقات در محل ادامه داشت، به تیم جنایی خبر رسید قاتل به صحنه جنایت بازگشته است. به‌این‌ترتیب او دستگیر و به اداره پلیس منتقل شد.

 در پایان جلسات بررسی دادگاه قضات وارد شور شدند و متهم این پرونده را به دوبار قصاص محکوم کردند و رأی صادره در دیوان‌عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت.

کشف ۷ هزار و ۷۰ قلم لوازم آرایشی قاچاق درکرمانشاه

سردار منوچهر امان الهی فرمانده انتظامی استان از کشف ۷ هزار و ۷۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت:ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان کرمانشاه حین گشت زنی در سطح شهر به یک دستگاه خودرو تویوتا مشکوک شدند. پس از مدت کوتاهی تعقیب و گریز موفق به توقیف خودرو شده و پس از انتقال آن به مقر پلیس بازرسی های لازم انجام و متهم به مراجع قضایی معرفی شده است.

توقیف سوخت قاچاق در "تیران و کرون"

یک کامیون کشنده تانکردار حاوی بیش از ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در تیران و کرون توقیف شد.

به گفته فرمانده انتظامی این شهرستان با توجه به اینکه تانکر خودرو فاقد پلمب بوده و راننده نیز هیچ گونه مدرکی برای بار خود نداشت به همین دلیل قاچاق بودن سوخت محرز و ماموران با هماهنگی مقام قضائی نسبت به توقیف آن اقدام کردند. در این خصوص پرونده تشکیل و راننده خودرو برای اقدامات قانونی و رسیدگی به موضوع تحویل مرجع قضائی شد.

پلیس فتا جزئیات هک شدن سایت سازمان تامین اجتماعی را تشریح کرد

رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از رفع مشکل سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: بررسی فنی و تخصصی وقوع این حادثه در پلیس فتا ناجا در حال بررسی است و گزارشات تکمیلی اعلام می شود.

در پی دریافت گزارشی مبنی بر ایجاد تغییر ظاهری در صفحه پورتال خبری سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به مسئولان رایانه شرکت‌ها و ادارات توصیه کرد: سیستم‌های رایانه‌ای خود را به نرم افزارهای ضدجاسوسی و آنتی ویروس مجهز کنند و آن‌ها را به روز نگه دارند و از کلیک کردن روی لینک‌ها و ایمیل‌های ناشناس خودداری و همچنین حفره‌های امنیتی وب سایت را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

کد خبر 377931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.