آغاز تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا از گوگل

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع ناشناس در وزارت دادگستری ایالات متحده مدعی شده است که این وزارتخانه تحقیقات خود در زمینه فعالیت های گوگل را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا،وال استریت ژورنال و واشنگتن پست از یک منبع ناشناس، وزارت دادگستری آمریکا نقل کرده اند که این وزارتخانه قصد دارد تحقیقات و بررسی‌هایی درباره اجرای قوانین آنتی تراست (ضد انحصاری) در شرکت گوگل انجام دهد.

این درحالی است که اتحادیه اروپا تحقیقات مشابهی را در گوگل انجام داد و در نتیجه آن جریمه ای چند میلیارد دلاری برای شرکت تعیین شد. همچنین در نتیجه تحقیقات آنتی تراست در اروپا، گوگل مجبور شد در این منطقه سرویس کروم و جستجو را از اندروید جدا کند.

در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز کمیسیون تجارت فدرال تحقیقاتی در گوگل انجام داد. طبق شرایط تسویه این کمیسیون با گوگل قرار شد این شرکت سیاست‌های خود را تغییر دهد. اما این نخستین باری است که وزارت دادگستری آمریکا چنین تحقیقاتی را در گوگل انجام می‌دهد.

هنوز جزئیات زیادی درباره موارد تحت بررسی در این تحقیق منتشر نشده است. در اواخر سال گذشته «ماکان دل رحیم» مدیر بخش آنتی تراست وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد باید شواهد معتبری از عملکردهای خلاف قانون آنتی تراست وجود داشته باشد تا بخش تحت نظر او بتواند اقدامات اصلاحی را انجام دهد.

قابل توجه است که آماده سازی برای این تحقیقات در حالی انجام می‌شود که سیاستمداران مختلفی از جمله سناتور الیزابت وارن خواهان تجزیه شرکت‌های بزرگ فناوری هستند.

البته هنوز مشخص نیست احتمال تجزیه شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و فیس بوک وجود دارد یا خیر.

وزارت دادگستری و گوگل تاکنون هیچکدام به طور رسمی درباره این خبر اظهار نظری نکرده‌اند.

کد خبر 377930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.