اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از تخصیص دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی یک هزار دستگاه واگن مسافری، باری و لکوموتیو با استفاده از تولید کنندگان داخلی خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان ریلی در سال رونق تولید، اظهار کرد: این اعتبار برای نوسازی یک هزار دستگاه لکوموتیو، قطارهای خود کشش و واگن های مسافری و باری توسط سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و پیگیری شرکت راه آهن، این اعتبار ابلاغ شده است، گفت: هفته گذشته نیز اولین اعتبار تفاهم نامه مذکور به شرکت راه آهن تخصیص یافت.

مدیرعامل راه آهن افزود: پس از تخصیص اعتبار، جلسات مستمر و متعددی با واگن سازان داخلی برگزار شده تا با تزریق منابع یاد شده، تولیدکنندگان صنایع ریلی به تدریج برای نوسازی ناوگان در کشور کار خود را آغاز کنند.

رسولی با بیان این که در سال رونق تولید، ارتقا بهره ‌وری و کاهش وابستگی صنعت حمل‌ و نقل ریلی به خارج، از اولویت‌های شرکت راه آهن در سال ۹۸ است، گفت: در این راستا خودکفایی و خود اتکایی به تولید کنندگان داخلی در یک فضای رقابتی سالم، از سیاست‌های راه آهن در سال جاری است.

کد خبر 377910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.