۲۸ هزار خوانساری دارای پرونده الکترونیک سلامت شدند

خوانسار_مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار گفت: پرونده الکترونیک سلامت برای ۲۸ هزار نفر از شهروندان خوانساری شامل ۱۰ هزار نفر روستایی و ۱۸ هزار نفر شهری صادر شده است.

محمدصادق فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی غربالگری فشارخون از ۲۷ اردیبشهت ماه در این شهرستان، اظهار کرد: در این طرح افراد بالای ۳۰ سال سن، مادران باردار و همه افراد مبتلا به بیماری کلیوی گروه هدف هستند که با مراجعه به مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت تحت غربالگری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیماری‌های غیر واگیر رواج پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: بیماری غیر واگیر بدون علائم بالینی است و فرد مبتلا تنها با مراجعه به پزشک می‌تواند از بیماری خود مطلع شود.

مدیر شبکه بهداشت‌ودرمان خوانسار تصریح کرد: فشار خون، دیابت و چاقی از بیماری‌های غیر واگیر هستند که امروزه به دلیل تغییر در سبک و مدل زندگی و بالارفتن سن افراد افزایش یافته است.

فیاضی با بیان اینکه در سال گذشته در شهرستان خوانسار دو هزار و ۳۷۹ نفر در طرح غربالگری فشارخون و خطرسنجی شرکت کردند که ۵۰ درصد این افرادی به بیماری فشارخون بالا مبتلا بودند، یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح بسیج ملی فشارخون تاکنون برای ۲۰ درصد از جمعیت هدف در شهرستان غربالگری انجام شده است.

وی با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت برای ۲۸ هزار نفر از شهروندان خوانساری شامل ۱۰ هزار نفر روستایی و ۱۸ هزار نفر شهری صادر شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۵ درصد افراد بالای ۳۰ سال یعنی جمعیتی بالغ بر شش هزار نفر به بیماری فشارخون بالا مبتلا باشند.

مدیر شبکه بهداشت‌ودرمان خوانسار با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۲۴۴ مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه مواد غذایی این شهرستان انجام شده است، اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط شهرستان ۳۸۱ مورد بازدید از مراکز و اماکن عمومی،  ۱۹۳ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی انجام داده‌اند.

فیاضی از کشف و معدوم‌سازی ۷۷۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در این شهرستان خبر داد و افزود: ۶۴ نفر از متخلفان به مراجع قضایی معرفی و به ۱۸۱ مورد از شکایات رسیدگی شده است.

وی با اشاره به انجام هفت هزار و ۷۳۷ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی در این شهرستان، تصریح کرد: در یک سال گذشته ۸۸۰ کارت سلامت صادر و برای ۳۲۵ نفر از کارگران کارگاه‌های صنعتی غربالگری سلامت انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت‌ودرمان خوانسار از احداث پانسیون پزشکان در روستای ویست و خانه بهداشت کهرت این شهرستان خبر داد و گفت: پنج مرکز بهداشتی و درمانی و ۱۸ خانه بهداشت روستایی  در شهرستان فعال است.

کد خبر 377901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.