افزایش درآمد گمرک اصفهان در ۲ ماهه آغاز سال

مدیر کل گمرک استان اصفهان گفت: در دو ماهه سال ۱۳۹۸، بالغ بر ۷۷۹ میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال درآمد توسط گمرک اصفهان کسب و به خزانه واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا، اسداله احمدی ونهری اظهار کرد: استان اصفهان با داشتن توانمندی‌های گوناگون تولیدی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی در کشور جزو مهمترین استان‌ها در زمینه صادرات کالا محسوب می شود به طوری‌که طی دو ماهه ابتدای سال ۹۸ بالغ بر یک  میلیون و ۱۰۱ هزار تن کالا به ارزش ۸۴۰ میلیون و ۸۰۷ هزار دلار استان اصفهان به مقصد ۶۲ کشور جهان صادرات داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۷ درصد و ازلحاظ ارزش ۱۳۴ درصد رشد داشته است.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را، آهن و فولاد به ارزش ۳۲۴ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۱۸۴ میلیون دلار،   محصولات شیمی آلی ۶۱ میلیون دلار و فرش ۳۶ میلیون دلار برشمرد و گفت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان، عراق با ۲۱۸ میلیون دلار و ۲۶ درصد، چین با ۱۱۸ میلیون دلار و ۱۴ درصد، افغانستان با ۷۶ میلیون دلار و ۹ درصد، پاکستان با ۷۱ میلیون دلار و هشت درصد و عمان با ۱۶۱ میلیون دلار و هفت درصد سهم از کل صادرات استان دارا است.

مدیر کل گمرک اصفهان افزود: ۲۳ هزار و ۸۵۰ تن کالا به ارزش ۹۸ میلیون و ۸۱۴ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۰۷ درصد و از حیث ارزش ۸۹ درصد افزایش یافته است.

احمدی ونهری اظهار کرد: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی با راه اندازی و استفاده از سامانه‌های امور گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی در دو ماهه ۱۳۹۸، بالغ بر ۷۷۹ میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی دو ماهه سال ۱۳۹۸، گفت: ماشین آلات برقی ۲۸ میلیون دلار، آهن و چدن  ۱۹ میلیون دلار، وسایل مکانیکی اجرا ۱۷ میلیون دلار بوده است.

احمدی ونهری افزود: عمده ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان، مالزی با ۲۱ درصد، کره جنوبی با ۱۹ درصد، چین با ۱۲ درصد، آلمان ۱۱ درصد و ایتالیا با ۱۰ درصد، از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک اصفهان اعلام کرد: طی این مدت ۱۱۳ بسته هدیه و سوغات ورودی به ارزش ۸۰۵ میلیون ریال از طریق گمرک پست  اصفهان وارد و ۵۸۵ بسته هدیه و سوغات خروجی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۱۶ میلیون ریال از طریق گمرک پست اصفهان صادر شده است.

احمدی ونهری افزود: در دو ماهه سال ۱۳۹۸، ۳۷ هزار و ۴۹۵ نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آنها در گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام پذیرفته که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 377897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.