۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
این دانه‌ها را دست کم نگیرید!

برنج وحشی دارای مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان است که باعث کاهش رادیکال‌های آزاد بدن شده و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند انواع سرطان را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مصرف بعضی دانه‌های خوراکی به علت دارا بودن مواد مغذی مانند فیبر، پروتئین، آهن، ویتامین‌ و آنتی‌اکسیدان در حفظ سلامت افراد و درمان بیماری‌ها مفید است. در این گزارش با خواص درمانی بعضی از این دانه‌های خوشمزه و فواید مصرف آن‌ها آشنا می‌شویم.

 تخم شربتی

دانه‌های تخم شربتی پس از جذب آب به صورت ژله درمی‌آید و در هنگام گرما یک نوشیدنی فوق العاده برای رفع عطش و خستگی محسوب می‌شود. این دانه‌ها دارای نوعی ترکیب گیاهی موسوم به "موسیلاژ" است که به عبور مدفوع از روده‌ها و پیشگیری از پرخوری کمک می‌کند. تخم شربتی به دلیل داشتن میزان بالای اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ برای قلب و عروق، مفید است.

برنج وحشی

برنج وحشی از خانواده برنج نیست و تنها نوعی بذر علفی است. پروتئین این دانه نسبت به سایر غلات کامل، بیشتر است و آنتی‌اکسیدان بیشتری نسبت به برنج سفید دارد. همچنین این نوع دانه‌ها حاوی اسیدفولیک، منیزیم، فسفر، روی، ویتامین B6 و نیاسین است. برنج وحشی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد و نقش موثری در درمان فشار خون بالا دارد. این دانه‌ها دارای مقادیر بالای آنتی اکسیدان است که باعث کاهش رادیکال‌های آزاد بدن شده و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند انواع سرطان را کاهش می‌دهد.

تخمه کدوتنبل

 تخمه‌های کدوتنبل سرشار از منیزیم است؛ این ماده معدنی باعث تقویت قلب می‌شود و به تولید انرژی در بدن کمک می‌کند و قدرت ماهیچه‌ها را بهبود می‌بخشد. از آنجا که این تخمه‌ها منبع غنی روی محسوب می‌شود، در رشد و تقسیم سلول‌ها، بهبود خواب، خلق و خوی افراد، سلامت چشم و پوست مفید است.

دانه‌های انار

دانه‌های شیرین انار سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است. به دلیل اینکه کالری یک فنجان کامل دانه انار کمتر از ۱۵۰ است، یک میان‌وعده‌ سالم محسوب می‌شود. این دانه‌های یاقوتی، جریان خون به قلب را در مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب بهبود می‌بخشد، از به هم پیوستن پلاکت‌های خونی جلوگیری می‌کند و باعث کاهش چربی خون می‌شود و به همین ترتیب نیز بیماری‌های عفونی را از بدن دور می‌کند.

کد خبر 377886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.