درگیری مسلحانه در البرز/ شناسایی بیش از ۱۰۰ قنات متصل به فاضلاب

در بسته خبری امروز از قلع‌وقمع ۸۵ هزار مترمربع تغییر کاربری غیرمجاز تا احداث مرکز مانیتورینگ بلندمدت صرع در شیراز و تخریب چهارمین تاسیسات نامتعارف در بافت جهانی یزد را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای مرکزی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

دوبانده سازی کامل جاده تفت - دهستان شیرکوه

یزد:  محمد محامدی، فرماندار تفت در نشست بررسی مشکلات منطقه ده بالا از بهره‌برداری بخشی از مسیر دو بانده تفت – دهستان شیرکوه خبر داد و اظهار کرد: پنج کیلومتر از مسیر دو بانده تفت به دهستان شیرکوه به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و در دیدار استاندار یزد از این مناطق نیز خواستار پیگیری برای تخصیص اعتبار ملی و استانی برای ادامه این مسیر هستیم و امیدواریم این مسیر به ‌طور کامل در آینده‌ای نزدیک دو بانده شود.

شناسایی بیش از ۱۰۰ قنات متصل به فاضلاب

یزد: ابراهیم کاظم‌نژند، مدیر پایگاه قنات‌های جهانی زارچ و حسن‌آباد مهریز از شناسایی برخی از قنوات متصل به فاضلاب‌های شهری یاد و خاطرنشان کرد: برخی از فاضلاب‌ها به قنوات متصل شده بودند و البته هنوز هم ممکن است قنواتی متصل به فاضلاب‌ها وجود داشته باشند اما تاکنون بیش از ۱۰۰ قنات که برخی از آن‌ها به فاضلاب‌های محلی و از طریق چاه‌ها متصل شده بودند و برخی هم که از قبل در دسترس نبودند و محل ورود پساب‌ها و آب‌های شست‌شوی سرشار از مواد آلاینده بودند را شناسایی کردیم و رفع مشکلات آن‌ها جز تعداد محدودی، در حال پیگیری است.

تخریب چهارمین تاسیسات نامتعارف در بافت جهانی یزد

یزد: سید مصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به دستور تخریب چهارمین تاسیسات گردشگری دارای ساخت و ‌ساز نامتعارف با بافت تاریخی، از تعیین مهلت یک ساله برای ساکنان بافت تاریخی برای رفع این قبیل موارد ‌خبر داد.

******************************************************************************************************************************

 سیلاب در نطنز

اصفهان: حمیدرضا اسلامی، کارشناس اداره هواشناسی نطنز گفت: بر اثر بارش شدید باران، سیلاب در خیابان‌ها و معابر نطنز جاری شد.

ساخت ۱۶۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در اردستان

اصفهان: سیدایمان فتوحی، سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان گفت: تعداد ۱۶۰ واحد مسکونی ویژه محرومان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان ساخته شده است.

مجتمع فرهنگی کاشان با گذشت یک دهه ناتمام مانده است

اصفهان: میثم نمکی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: مجتمع فرهنگی این شهر که در سال ۸۸ عملیات اجرایی آن آغاز شده است تاکنون فقط ۱۰ درصد پیشرفت ساخت داشته است.

*******************************************************************************************************************************

دانشگاه ادیان و مذاهب به فروش می‌رسد

قم: طبق اعلام دادگستری استان قم، دانشگاه غیرانتفاعی ادیان و مذاهب که توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب اداره می‌شود، به دلیل بدهی به بانک ملی ایران، به مزایده گذاشته شد.

بیش از ۲۰۰ هزار شغل در حوزه فناوری ایجاد شده است

قم: سیدحسن هانی طبایی، ​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: بیش از ۲۰۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی ایجاد شده است.

وضعیت محیط زیست قم رضایت‌بخش نیست

قم: سیدسعید واقفی، مدیر اداره محیط زیست و کیفیت آب قم در نشست مشترک مدیران شرکت آب منطقه ای و محیط زیست استان قم که در راستای پروژه اطلاع‌رسانی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب در تالار جلسات شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد، با اشاره به کارگروه‌های تخصصی در زمینه اطلاع‌رسانی و همچنین ارتباط نهادهای مرتبط به حفظ محیط زیست گفت: باید گفت که وضعیت محیط زیست استان وضعیت جالبی نیست.

******************************************************************************************************************************

پروژه ایجاد مترو و تراموا از طرح جامع حمل و نقل اراک حذف می‌شود

مرکزی: سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی گفت: پروژه احداث مترو و تراموا از امروز تا ۱۰ سال آینده از طرح جامع حمل و نقل اراک خارج خواهد شد. 

کشف اشیاء تاریخی قاچاق در استان مرکزی

مرکزی:  علیرضا ایزدی، مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در بازرسی از یک خودرو در پاسگاه توره( در محور اراک- بروجرد) ۸۰ قطعه اشیاء تاریخی کشف و توقیف شد.

رتبه نخست دانشگاه صنعتی اراک در اختصاص سراهای ورزشی به دانشجویان

مرکزی: ​مجتبی گودرزی، معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک از کسب رتبه نخست این دانشگاه در زمینه اختصاص سراهای ورزشی به دانشجویان در بین دانشگاه های سطح کشور خبر داد. 

********************************************************************************************************************************

تخلف ۶۸ میلیاردی شرکت پتروشیمی در البرز

علی‌اکبر مختاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از تخلف ۶۸ میلیارد تومانی یک شرکت تعاونی پتروشیمی در استان خبر داد.

درگیری مسلحانه در البرز

عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به درگیری مسلحانه امروز در شهرستان فردیس گفت: پس از این درگیری یکی از افراد مسلح هدف گلوله نیروهای پلیس قرار گرفت و دیگری هم سالم تسلیم شد.

پیش‌بینی برداشت ۱۵۰ تن گل محمدی در ساوجبلاغ

داود بدرزاده، معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: پیش‌بینی می‌شود از حدود ۱۵۰ تن گل محمدی از حدود ۵۰ هکتار باغات جدید و قدیم پرورش گل محمدی در این شهرستان برداشت شود.

******************************************************************************************************************************

تخصیص ۱۰۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی بانوان قزوین

قزوین: صدیقه ربیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: طبق توافق صورت گرفته امسال ۱۰۰ درصد تسهیلات حوزه مشاغل خانگی استان به بانوان تعلق خواهد گرفت و چنانچه بانوان نتوانند از این تسهیلات نهایت استفاده را ببرند این فرصت به آقایان نیز تعلق می‌گیرد.

قلع‌وقمع ۸۵ هزار مترمربع تغییر کاربری غیرمجاز

قزوین: محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین از قلع‌وقمع و اعاده به وضع سابق ۸۵ هزار مترمربع از تغییر کاربری اراضی زراعی یکی از تعاونی‌های مسکن استان خبر داد.

وجود ۴۰ هزار بانوی سرپرست خانوار در استان قزوین

قزوین: عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین گفت: وجود بیش از ۴۰ هزار بانوی سرپرست خانواده در استان در مقام مقایسه با نسبت جمعیتی استان رقم بالایی است که جای تأمل دارد و باید مسئولان استان برای موضوع معیشت و مسائل فرهنگی و اجتماعی آن‌ها چاره‌جویی کنند.

********************************************************************************************************************************

کاروانسرای تاریخی سمنان تا شهریورماه آزاد می‌شود

سمنان: سیدعباس دانایی، فرماندار سمنان از تخلیه و آزادسازی کاروانسرای تاریخی این شهر که در ۴۰ سال گذشته به عنوان زندان سمنان مورد استفاده قرار می‌گرفته تا حداکثر شهریورماه خبر داد.

پرداخت ۶۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به صنایع سمنان

سمنان: هروز اسودی، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تاکنون بیش از شش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید ۹۷ در قالب سرمایه در گردش به ۱۱۶ واحد صنعتی استان پرداخت شده است.

سمنان از گران‌ترین بازارهای میوه در کشور

سمنان:  حشمت‌الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان از استان سمنان به عنوان یکی ازگران‌ترین بازارهای میوه در کشور نام برد و بر مدیریت بازار میوه و عرضه مستقیم آن تاکید کرد.

******************************************************************************************************************************

مرکز مانیتورینگ بلندمدت صرع در شیراز راه‌اندازی شد

فارس: مجیدرضا فرخی، رییس مرکز تحقیقات علوم اعصاب علوم پزشکی شیراز گفت: برای نخستین بار در جنوب کشور، الکتروکورتیکوگرافی ۶۴ کاناله برای کمک به درمان بیماری صرع در بیمارستان شهید چمران شیراز افتتاح شد.

بیش از ۲۵۰۰ پروژه در فارس منتظر تعیین تکلیف

فارس: عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس ضمن اشاره به سایر فعالیت‌های دیگر در زمینه عمران و آبادانی استان گفت: در این راستا بیش از دو هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام داریم که نیاز به سی هزار میلیارد تومان  سرمایه‌گذاری برای اتمام آنها داریم. عمر بعضی از آنها بالای پنج تا ۱۰ سال است و طبیعتاً با وضعیت محدود مالی که داریم نمی‌توانیم همه اینها را یکجا به نتیجه برسانیم و باید در این خصوص اولویت بندی داشته باشیم. اولویت اساسی ما این بوده تا پروژه‌هایی که از قبل تأیید شده و ناتمام است را به اتمام برسانیم. در بحث پروژه‌های نیمه تمام آنهایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سطح ملی، استانی و منطقه‌ای هستند در اولویت قرار گیرند.

پایش حریق جنگل‌های فارس

فارس: شهرام منتصری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: با توجه به گستردگی عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان، پایش در هنگام وقوع حریق خصوصا در مناطق جنگلی با هدف ممانعت از گسترش آتش و کمک به اطفاء سریعتر حریق، از پهباد برای پایش استفاده می‌شود.

*********************************************************************************************************************************

افزایش ۳ برابری تولید برق در سال ۹۸

تهران: محمد شهریاری، مدیر تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران به افزایشسه  برابری تولید برق در دوماهه اول سال ۹۸ نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: وضعیت منابع آبی مهم‌ترین پارامتر تولید برق است.

آغاز برداشت ۱۹ هزار تن جو از مزارع دشت ورامین

تهران: علی‌محمد حسینی، جهاد کشاورزی از آغاز برداشت بیش از ۱۸ هزار ۵۰۰ تن جو در سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا خبر داد.

تولید ۸۰ درصد گونه‌های گل کشور در پاکدشت

تهران: غلامحسین سلطان‌محمدی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران به فعالیت ۶۰۰ گلخانه مدرن و نیمه مدرن در پاکدشت اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد گونه‌های گل کشور در این شهرستان تولید می شود.

کد خبر 377859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    سلام.احتراما خواهشمند است توجه به مرمت اسفالت كوچه ها در فرديس جدي گرفته شود.به ويژه انتهاي كوچه 10شرقي قديم بوستان 1-2-3كه ظاهرا از سوي شهرداري كنده شده اما 1 سال است اسفالت نمي شود.