نخستین "شهرداری الکترونیک" در مشهد رونمایی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد از رونمایی نخستین شهرداری الکترونیک در یکی از مناطق شهر مشهد بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایمنا، شهریار آل شیخ با اشاره به مبحث سرمایه‌گذاری دولت در عرصه کارآفرینی، اظهار کرد: خیلی مواقع نگاهمان به بخش دولتی خوب نیست؛ واقعیت این است در بخش‌هایی که حمایت‌های دولتی در چرخه‌های مختلفی مانند نشر و یا مباحث هنری وجود داشته آن بخش‌ها رشد خوبی نداشتند و بالعکس هرگاه بخش‌هایی از سوی دولت حمایت نشدند، رشد کردند.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین موضوعات مدیریت شهری افزود: تعامل مدیریت شهری با شهروندان موضوع مهمی است که در این خصوص بعد از ماه مبارک رمضان، نخستین شهرداری الکترونیک در یکی از مناطق افتتاح خواهد شد که با الکترونیکی شدن ۱۴۲ خدمت، بخش زیادی از مراجعات مردمی به شهرداری کاهش می‌باید؛ با این اقدام روند خدمات شفاف‌تر، بهتر و دقیق‌تر انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد تصریح کرد: از سویی دیگر برای جلب مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها، مدیریت شهری نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که در همین راستا ایجاد اپ و پلتفرم شهروندی مورد تاکید ما است؛ زمانی استفاده مکرر از پلتفرم اتفاق می‌افتد که سرویس‌های مورد استفاده شهروندان در آن تعریف شود که در این خصوص تعامل با بخش خصوصی در حال انجام است.

آل‌شیخ به اقدامات صورت گرفته در حوزه نوآوری اشاره کرد و گفت: در حوزه نوآوری، مدیریت شهری به دنبال این است تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی و استارت آپ‌ها در راستای حل مسایل شهری استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در مرکز نوآوری شهری سه شتاب‌دهنده شهری برای کمک و همیاری فعال شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد اضافه کرد: در برخی فضاهای شهری مانند فضای کارخانه کوکا که هم‌اکنون در حال آماده‌سازی است، به فضاهایی مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه فعالیت‌های علمی اختصاص می‌یابد به نحوی که فعالیت‌های مربوط به کسب و کارهای نوین در آنجا شکل بگیرد و در نظر داریم نقطه اتصالی را بین دانشگاه و جامعه خلاق برای فعالیت‌های نوآورانه برقرار کنیم.

آل‌شیخ تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا ضمن دریافت ایده‌های شهری، جهت پیاده‌سازی و محقق کردن ایده‌ها با مجموعه‌های مختلف همکاری داشته باشیم؛ در حقیقت هدف ما این است که شتاب‌دهنده‌ها و بخش خصوصی در حل مسائل شهری با در اختیار داشتن داده‌ها و اطلاعاتی که شهرداری ارائه می‌دهد، همراه مجموعه مدیریت شهری باشند.

کد خبر 377848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.