افزایش ۲۵ درصدی تولید گندم دیم با اجرای طرح ایران- ایکاردا

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه با اجرای طرح ایران- ایکاردا تولید گندم در دیمزارهای کشور ۲۵ درصد افزایش می یابد، گفت: طرح ایران - ایکاردا امسال در۲۱ هزار هکتار از دیمزارهای آذربایجان شرقی اجرا شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی عباس کشاورز در بازدید از مزارع گندم هشترود، چاراویماق و مراغه، اظهار کرد: این طرح با هدف انتقال سریع دانش جدید تولید گندم به کشاورزان، افزایش تولید گندم و انتقال یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان هفت شهرستان استان اجرا می شود .

وی افزود: با اجرای این طرح در پنج سال آینده تولید گندم در دیمزارهای استان و کشور ۲۵ درصد افزایش می یابد.

به گفته معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی، از آغاز برداشت گندم در کشور بیش از دو میلیون تن گندم مازاد برمصرف در استان های گرم و خشک از کشاورزان کشور خریداری شده است .

کشاورز با بیان اینکه هر کیلو گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به نرخ ۱۷ هزار ریال خریداری می شود، افزود: پیش بینی می شود امسال ۱۴ میلیون ۵۰۰ هزار تن گندم در کشور تولید شود.

به گزارش ایمنا، طرح ایران- ایکاردا قرار است ضمن همکاری سازمان‌های بین المللی ایکاردا و سیمیت تحت عنوان "افزایش بهره وری نظام‌های تولیدی غلات محور و افزایش بهره وری گندم و نظام‌های زراعی گندم بنیان در ایران" در افقی پنج ساله تا پایان سال زراعی ۱۴۰۰ اجرا شود که از این طریق یافته‌های علمی کشت گندم به مزارع کشور منتقل می‌شود.

کد خبر 377844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.