ناهنجاری‌های اجتماعی نتیجه فراموشی مبانی اخلاقی است

تیران- رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران‌وکرون گفت: درون‌مایه سخنرانی‌ها و نشست‌های عمومی باید تقویت مبانی اخلاق در خانواده و اجتماع باشد، زیرا اخلاق‌گرایی به پیشرفت کشور و کاستن از مشکلات کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران‌وکرون، اقبال صالحی در گردهمایی خانواده و اعضای جوانان تشکل‌های مردم نهاد این شهرستان با اشاره به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی، اظهارکرد: آموزش مهارت‌هایی باهدف تقویت بنیان خانواده، افزایش دوستی و صلح بین مردم جامعه ضروری و مهم است، زیرا با چنین آموزش‌هایی چالش‌های جامعه کاهش می‌یابد.

وی افزود: راهکارهای تقویت روابط اجتماعی و نوع‌دوستی برای کاهش ناهنجاری‌ها، دعواهای خانوادگی و خیابانی باید در برنامه‌های عمومی و گردهمایی‌ها مردمی آموزش داده شود.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران‌وکرون با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی و ارتباطی، تصریح کرد: درون‌مایه سخنرانی‌ها و نشست‌های عمومی باید تقویت مبانی اخلاق در خانواده و اجتماع باشد، زیرا اخلاق‌گرایی به پیشرفت کشور و کاستن از مشکلات کمک می‌کنند.

صالحی ادامه‌ داد: گسترش فناوری‌های نوین در جامعه باعث شده که به برخی رفتارهای مهم زندگی مانند گفت‌ و گو و سازش با همدیگر در زندگی خانوادگی و اجتماعی بی‌توجهی شود، ولی باید این رفتارهای پسندیده رواج یابد.

وی با بیان اینکه تلاش سازمان‌های مردم نهاد برای تقویت و ترویج ارزش‌ها مهم است، گفت: باید برنامه راهبردی فعالیت این سازمان‌ها در این زمینه تدوین و اجرا شود.

کد خبر 377836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.