۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
ما آمده بودیم که مردانه بمیریم

بار دیگر بوی شهادت و دفاع مقدس به مشام می رسد، در ورودی تالار شهروند عکس های خرمشهر پس از روز آزادی قابل مشاهده است و داخل تالار فاتحانی نشسته اند که آن روز نه در پس عکس ها بلکه در میان خاک و خون خرمشهر را دیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین رضایی، یکی از فرماندهان جنگ که خرمشهر خونین و غرق در خاک را در همان روزهای آزادسازی دیده، در چهل و پنجمین نشست اصفهان فردا که با عنوان "نشست صمیمانه با فاتحان خرمشهر استان اصفهان"، گفت: در طول تاریخ دفاع مقدس دو عملیات اثر گذار وجود داشت که یکی فتح المبین و دیگری بیت المقدس بوده است.

وی با بیان اینکه نطفه عملیات بیت المقدس، عملیات کل قوا بود که در ۲۱ خرداد ۱۳۶۰ اجرا شد، ادامه داد: در این عملیات رزمندگان ایران در شمال آبادان و شرق کارون هشت راه متوالی در خط پدافندی باز کردند، با وجود تمام کمبودها این خط به همت شهدای زیادی از جمله شهید رضا عسگری حفظ شد.

این فرمانده جنگ سپس گریزی به خاطرات زد و گفت: شاهد شهادت رضا عسگری بنیان گذار لشکر امام حسین (ع) بودم، صحنه‌های تراژدی دیگری در جنگ دیدم. فرمانده یکی از افراد گردان ما در شب عملیات کم آورد و نصفه شب شروع به فریاد زدن کرد، در همان شب دادگاه نظامی برگزار شد و نفر بعدی به جای او منصوب شد، چرا که عملیات باید انجام می شد.

رضایی افزود: انتظار می رود که امروز هم به همان شدت و با همان سرعت به مسائل رسیدگی شود، سرمایه ما بالاتر از توان موشکی، اسحله و مسائل جنگی، جوانان دین مدار و غیرتی ما هستند.

او که خاطرات جنگ همچنان بر صورتش نقس بسته و از جانبازان جنگ است، صحبت هایس را با شعری به پایان رساند:
ما آمده بودیم که مردانه بمیریم
درپیچ و خم جنگ دلیرانه بمیریم
آنجا که جنون حاکم بی چون و چرا بود
شوریده و شیدایی ومستانه بمیریم
سخت است  در شهر که دربین رفیقان
اینگونه پریشان وغریبانه بمیرم

کد خبر 377831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.