قدرت دفاعی ایران قابل مذاکره نیست

لنجان _ امام جمعه زرین‌شهر گفت: قدرت دفاعی و بازدارنده ایران قابل مذاکره نیست و این مسئله بارها از طرف رهبر معظم انقلاب مورد تآکید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی طی سال های گذشته از عمر با برکت انقلاب اقدامات بسیار خوبی را برای محرومیت زدایی انجام داده است اما همچنان در این مسیر نیازمند اقدامات جهادی و انقلابی هستیم.

وی افزود: در کنار طرح های خوب محرومیت زدایی برخی طرح های اجرا شد که نه تنها باعث محرومیت زدایی نشده بلکه محرومیت را افزایش داد و امروز در کشور مردمانی هستند که دل داده انقلاب بوده اما با مشکلات متعدد دسته و پنجه نرم می کنند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: مشکلات معیشتی از یک سو، بیکاری، نداشتن مسکن وهزاران درد دیگر اطراف مردم نیازمند و فقیر را احاطه کرده است و این در حالیست که مردم جامعه به ویژه فقرا و قشرهای مظلوم و کم درآمد نیازمند اقدام جدی و فوری قوای سه گانه برای کاهش مشکلات ودردهای موجود هستند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید با استفاده از ظرفیت و مشورت نخبه ها ، دانشمندان ، دانشگاهیان که درد فقر و مشکلات را چشیده اند طرح های فوری و کارشناسی شده را برای حل مشکلات آماده کند ودولت نیز به طور جدی تر قدم در مسیر بهبود وضعیت معیشت مردم به ویژه فقرا و نیازمندان بردارد.

باقریان با تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: امروز همه‌ی مردم به وظیفه شرعی ، اخلاقی و دینی خود عمل کردند و حضور پرشور در مراسم راهپیمایی در حقیقت عمل به یکی فرامین الهی و فرمایشات ائمه اطهار (ع) که مصادیق انتظار است بود، چراکه ایجاد آمادگی برای مقابله با مشرکان و اعلام برائت یکی از زمینه سازی های ظهور منجی عالم بشریت است.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) تمام تحولات عصر جهانی را تحت تأثیر خود قرار داد،به گونه ای که شرق و غرب و برخی افراد خود فروخته داخلی با همراهی ارتش تا دندان مسلح دشمن نتوانستند باعث توقف مسیر حرکتی ایران اسلامی و مردم این کشور شوند.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: امام خمینی (ره) با تکیه بر قدرت ایمان و حمایت توده مردم باعث احیاء اسلام ناب محمدی در دنیا شد و در طول عمر با برکت خود هر اقدامی را با تکیه بر مردم و برای مردم انجام داد و فوت ایشان نه تنها ایران اسلامی بلکه جهان را به بهت و حیرت فرو برد.

وی خاطرنشان کرد: پس از رحلت امام خمینی(ره) برخی دشمنان داخلی وخارجی خوشحال شدند که ایران اسلامی بعد از امام راحل دچار انحراف و دو دستگی خواهد شد و عمر انقلاب اسلامی رو به پایان است اما هنوز در این فکر و خیال پوچ خود غوطه ور بودند که در کمترین زمان ممکن مقام معظم رهبری چشم طمع دشمنان را کور کرد.

باقریان افزود: امروزعزت و اقتدار جمهوری اسلامی در سایه رهبری شجاعانه و عالمانه مقام معظم رهبری امام خامنه ای و همراهی مردم و صبر استقامت به اوج خود رسیده و دشمنان را از رسیدن به اهداف شوم خود نا امید کرده است.

وی با اشاره به اینکه پهبادهای یمنی ابهمت گنبدهای آهنین را درهم شکست، گفت: ابرقدرت‌های جهانی با مسلح کردن منطقه به انواع تجهیزات وسلاح ها به دنبال تأمین منافع خود هستند آنها به خیال خودشان گنبدهای آهنین مختلفی را ایجاد کرده اند تا به به منافع شومشان دست پیدا کنند.

امام جمعه زرین شهر افزود: مستکبران جهان در سایه گنبد آهنین به کشورهای مظلوم دنیا وحشیانه حمله می کردند و فکر می کردند طی چند روز همه چیز به نفع آنها تمام خواهد شد اما امروز دنیا به وضوح مشاهده کرد که پهبادهای درجه 3 یمن ابهت و قدرت این گنبدها را در صدها کیلومتر دورتر چگونه شکست و قدرت توخالی استکبار را به رخ جهانیان کشید .

وی تصریح کرد: امروز دشمن با وحشت بسیار زیاد به دنبال کمرنگ کردن قدرت دفاعی ایران آن هم تحت عنوان های مختلف بوده از این رو مسئولان امر باید مراقب این توطئه ها باشند . باقریان با بیان اینکه بد عهدی آمریکایی ها تمامی ندارد، عنوان کرد: جهانیان امروز به صراحت بد عهدی امریکا را مشاهده کده اند، آمریکا که خود مدعی حقوق بشر است به راحتی از تمامی تعهدات سر باز زده و دست به جنایت های مختلف می زند و از تعهدات به طور یک طرفه خارج می شود.

وی متذکر شد: آمریکا از هر تعهدی که به نفع اهداف شوم او و دیگر همراهانش نباشد خارج می شود و ایران اسلامی نیز سال هاست بدعهدی آمریکایی ها را لمس کرده و برهمین اساس با قدرت در برابر استکبار جهانی ایستادگی و مقاومت خواهد کرد.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: دشمن پس از شکست های متعدد به سمت ایجاد اختلاف بین مردم ومسئولان حرکت کرده است و برای رسیدن به اهداف اختلاف‌انگیز خود هر اقدام و جنایتی را انجام خواهد داد اما حضور مردم در صحنه های حساس و سرنوشت ساز و وجود روحیه شجاعت، شهادت و فرهنگ مقاومت این خیال باطل باردیگر در نطفه خفه شد.

کد خبر 377808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.