آمریکا از تحریم کامل نفت ایران عقب نشینی کرد

لنجان _ نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا جرآت حمله نظامی به ایران را ندارد و اساسا این مسئله چیزی جز فریب دشمن نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن کوهکن در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه زرین شهر با اشاره به اهمیت روز قدس، اظهار کرد: صهیونیست ها طایفه ای از یهود به شمار می ایند که خود را قوم برتر بر روی کره زمین می دانند از این رو ادعا می کنند برای موعودی که مد نظر آنان قرار دارد دیگر اقوام حاضر بر روی کره زمین باید نابود شوند از این رو شاهد نسل کشی و کودک کشی این رژیم غاصب هستیم.

وی افزود: مرزهای آرمانی رژیم صهیونیستی از رودخانه نیل تا رودخانه فرات بوده و یکی از مهمترین اهداف و آرمان های صهیونیسم به شمار می آید و در این مسیر از هیچگونه جنایت کوتاهی نکرده وحمایت صریح رژیم صهیونیستی از داعش به همین علت است چراکه در تفکر انان اقدامات تروریستی داعش آنها را به اهدافشان نزدیکتر می کند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دنیای امروز اگر کشوری قدرتمند نباشد مورد تجاوز مستکبران جهان قرار خواهد گرفت و نمونه عینی این مسئله حمله نظامی صدام به ایران اسلامی بود.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایجاد نظامی انقلابی و مبتنی بر آموزه‌های شیعی، مستکبران جهان احساس خطر کردند و با توجه به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی نوپا به شمار می آمد و آن‌ها در کشور احساس ضعف نظامی می کردند و برهمین اساس جنگ نظامی علیه ایران را راه اندازی کردند.

کوهکن اضافه کرد: اما امروز همه شاهد بودند آمریکا چندین بار در اطراف مرزهای ایران اسلامی پایگاه های نظامی تشکیل داده و حتی ناوهای جنگی خود را به منطقه آوردند اما دست از پا خطا نکرد چراکه آنها دو نظریه را پیش رو دارند نخست آنکه بخشی از احزاب آمریکا بر این باور هستند که در منطقه خاورمیانه باتلاقی تحت عنوان ایران وجود دارد که اگر آمریکا در منطقه اشتباهی استراتژیک انجام دهد در این باتلاق فرو خواهد رفت.

وی عنوان کرد: گروه دیگر نیز ایران را به لانه زنبور تشبیه کرده که اگر آمریکا اقدامی علیه ایران انجام دهد هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد و این مسئله به دلیل قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که به عاملی بازدارنده مبدل شده است.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حمله نظامی آمریکا و حضور ناوگان آنها در خاورمیانه بحث انحرافی بوده که متاسفانه برخی افراد ناآگاه در داخل کشور نیز به آن دامن می زنند و باید گفت هیچ جنگ نظامی علیه ایران آغاز نخواهد شد.

وی یاداور شد: در زمان بوش پسر نظریه پردازان آمریکایی وقتی مشورتی به بوش داده بودند چنین مطرح کردند که اگر بخواهی نظام مقدس جمهوری اسلامی را ساقط کنیم تنها به واسطه حمله نظامی این مهم محقق نخواهد شد بلکه باید به سمت مسائل اقتصادی حرکت کرد.

کوهکن طرح جنگ نظامی آمریکا علیه ایران را عملیات فریب دانست و اظهار کرد: خزانه داری آمریکا به اتاق جنگ اقتصادی علیه ملت ایران تبدیل شده و اجرا کنندگان این توطئه به چریک‌های کت و شلواری معروف شدند و برهمین اساس برنامه اصلی آمریکا علیه ایران در وزارت دفاع آمریکا یا پنتاگون نبوده بلکه در خزانه داری آمریکا بوده و هدف آنها از انتقال ناوهای جنگی به منطقه نشان دادن این وهم و خیالات بوده که منطقه در یک قدمی جنگ قرار دارد.

وی افزود: دولت های مختلف در کشورهای منطقه در برابر جنگ نظامی همچون لیوان شیشه ای هستند که داغ بوده و با ریختن آب سرد درون آن به سرعت شکسته خواهند شد از این رو به شدت نگران هستند اما این مسئله در برابر ایران به هیچ عنوان قابلیت اجرا نداشته برهمین اساس تمام برنامه های آمریکا علیه ایران توطئه های اقتصادی است.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا به واسطه این حربه به دنبال ایجاد وحشت و نگرانی در خصوص جنگ نظامی هستند تا ایران بر سر میز مذاکره بنشیند اما مقام معظم رهبری مقتدرانه و حکیمانه اعلام کردند اجازه مذاکره را نخواهیم داد چراکه آمریکایی ها مذاکره را برای حل مشکلات نمی خواهند بلکه مذاکره را برای رسیدن به اهداف خود می دانند.

وی یاداور شد: نمونه بارز مذاکره با آمریکا برجام بوده که به ظاهر همه حرف آنها بر روی مسائل هسته ای ایران بود و به توافقاتی نیز دست پیدا کردند اما شاهد خروج آنها از برجام بودیم و درمرحله بعد تصمیم گرفتند بر روی قدرت موشکی ایران که اوج قدرت بازدارندگی ایران بوده مذاکره کنند.

کوهکن ادامه داد: آمریکایی ها طی سال های اخیر به این نتیجه دست پیدا کرده اند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری و حاکمیت به مردم کشور خیانت نکرده و پای منافع و خواسته های مشروع خود ایستاده است و نتیجه این تفکر یکی پس از دیگری در حال نمایان شدن است.

وی با شاره به عقب نشینی آمریکا از تحریم کامل نفت ایران، اضافه کرد:آمریکایی ها روز گذشته اعلام کردند کشورهایی که تمایل داشتند از ایران نفت خریداری کنند می توانند اینکار را انجام دهند از سوی دیگر پیغام هایی که از سوی آمریکایی ها به گوش می رسد نشان از عقب نشینی آمریکا از مواضع خود علیه ایران دارد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حال این سوال مطرح می شود که آیا این عقب نشینی ها به واسطه مذاکره با آمریکا به وجود آمده است؟باید پاسخ داد در مذاکراتی در برجام انجام گرفت و به برخی بی توجهی ها به منویات مقام معظم رهبری انجام شد به ماشینی که چرخ های آن پنچر است مبدل شد.

وی خاطرنشان کرد: سابقه ۴۰ سال گذشته نشان می دهد هر زمان آمریکایی ها فشارهای خود را علیه ایران افزایش دادند مردم ایران بیش از پیش در برابر آنها مقاومت کردند و از مواضع خود عقب نشینی نکردند.

کوهکن تاکید کرد:مردم مطمئن باشند ایران اسلامی امروز به همت جوانان،بسیج، ارتش و سپاه قهرمان به نقطه ای از قدرت بازدارنگی دست یافته که هیچ کشوری جرات جنگ نظامی علیه ایران را نخواهد داشت اما اوج فشار خود را بر روی مسائل اقتصادی اعمال کرده است.

وی متذکر شد: برای شکست توطئه های اقتصادی آمریکا نیز همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید با حفظ اتحاد پای حل مشکلات اقتصادی کشور بایستیم و با هر حرکتی را که علیه مسائل اقتصادی کشور است برخورد کنیم.

کد خبر 377806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.