روز قدس، نقطه ضعف اسراییل است

لنجان _ امام جمعه باغبادران گفت: راهپیمایی روز قدس نطقه ضعف اسراییل است که بیشترین آسیب را به این رژیم جعلی وارد کرده است.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس اظهار کرد: امسال روز قدس از سال های دیگر مهتر بوده چرا که امریکا و برخی حامیان آن با اجرای معامله قرن به‌دنبال آن هستند تا مسئله فلسطین در جهان به فراموشی سپرد شود.

وی افزود: باید به این نکته کلیدی توجه داشت که دفاع از فلسطین تنها یک مسئله صرفاً اسلامی نیست بلکه مسئله ای انسانی نیز هست و البته برای مسلمانان وجه شرعی و دینی هم دارد.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس نمایش نقطه افول اسرائیل و نابودی این دولت غاصب بوده و دولت امریکا نیز در خیال پوچ خود فکر می کند می تواند در معامله قرن مسئله فلسطین را از ذهن ها پاک کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور امریکا برای جلوگیری از نابودی اسرائیل طرح معامله قرن را ارائه داده تا دولت جدیدی در فلسطین به نام «فلسطین جدید» در اراضی کرانه باختری و نوار غزه بدون شهرک‏های یهودی (صهیونیستی) ایجاد شود.

فرهنگ اضافه کرد: تلاش امریکا برای حفظ موقعیت اسرائیل نشان از این است که اسرائیل هیمنه و ابهت پوشالی خود را از دست خواهد داد .

وی با بیان اینکه در معامله قرن، حق بازگشت آوارگان فلسطین نیز از بین خواهد رفت یادآور شد: نکته مهم دیگر در تئوری معامله قرن آن است که فلسطین جدید حق داشتن ارتش و سلاح ندارد و تنها می‌‏تواند پلیس مسلح داشته باشد، علاوه بر ان، حماس باید تمام سلاحش را تحویل ‏دهد و این موضوع حتی شامل سلاح فردی و شخصی رهبر حماس نیز می‌‏شود که باید به مصر تحویل داده شود.

امام جمعه باغبادران عنوان کرد: معامله قرن طرحی در راستای منافع رژیم صهیونیستی و رسمیت بخشیدن به اشغال فلسطین توسط این رژیم غاصب بوده و متاسفانه این طرح با همکاری چند کشور مرتجع منطقه از جمله عربستان در حال برنامه ریزی است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا زمزمه هایی در دولت مردان امریکا برای باز شدن باب مذاکره شنیده شده است، گفت: امریکا بار دیگر برای افزایش فشار بر ملت ایران موضوع مذاکره را مطرح اما همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند ما سر ناموس خود مذاکره نمی کنیم و ناموس کشور ما ارزش های انقلاب اسلامی و صنعت موشکی است که جلوی تجاوز به حریم جمهوری اسلامی را می گیرد.

فرهنگ افزود: رفتارهای متناقض رئیس جمهور امریکا در قبال ایران که از دمیدن در شیپور جنگ به مذاکره و کمک به ایران تبدیل شده نشان از جنگ روانی دارد و تئوری این فرد دیوانه، یک تئوری سیاسی است که بیشتر به سیاست خارجی نیکسون رئیس‏جمهور اسبق آمریکا اشاره دارد.

وی تصریح کرد:بر اساس این تئوری، رهبران دیگر کشورها از ترس اقدامات غیرقابل پیش‏بینی آمریکا، از انجام اقدامات تحریک‏آمیز و مخالف منافع واشنگتن پرهیز می‏‌کردند و امروز نیز هدف حاکمان امریکا سردرگم کردن مقامات ایران و مخفی کردن نیت پلید خود در مورد ایران است.

امام جمعه باغبادران ولایت پذیری را رمز عبور از بحران ها دانست و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود مذاکره برای فشار است و به هیچ وجه زیر بار مذاکره نمی رویم چراکه به امریکا اعتماد نداریم از این رو انتظار می رود مسئولان در نظام اسلامی این سخنان راهبردی را جامع عمل پوشانده و در برابر فشار سیاسی آمریکا در خصوص مذاکره تسلیم نشوند تا فرصت خدمت به مردم را نیز از دست ندهند.

کد خبر 377802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.