بلاتکلیفی شهردار یزد تا شش ماه دیگر/ سریال استعفاها به رؤسا رسید

استعفای چند عضو شورای شهر، بلاتکلیفی شهردار یزد و به نتیجه نرسیدن شورایاری‌ها در شورای شهر تهران مهم‌ترین عناوین بسته خبری پارلمان شهری در هفته گذشته است

به گزارش خبرنگار ایمنا، با نزدیک‌تر شدن به پایان مهلت استعفای اعضای شوراهای شهر برای کاندید شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد اعضای مستعفی رو به افزایش است.

پیش از این پاک فطرت عضو شورای شهر شیراز و سالاری عضو شورای شهر بندرعباس برای حضور در انتخابات، از مسئولیت خود استعفا داده بودند.

هاشمی، ربیس شورای شهر تهران نیز درباره استعفای اعضای شورای این شهر برای حضور در انتخابات مجلس گفت: تا کنون هیچ کدام از اعضای شورا استعفا نداده است و تا سال ۱۴۰۰ در خدمت شهروندان خواهند بود.

رشت؛ ائتلاف بر علیه استعفای رییس

جلسه شورای شهر رشت در هفته‌ای که گذشت قرار بود به موضوع استعفای امیرحسین علوی رییس شورای شهر رشت رسیدگی کند که با حضور نیافتن اعضا به حد نصاب نرسید و لغو شد.

نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر رشت در شرایطی برگزار نشد که تمامی یازده عضو شورای شهر در ساختمان شورا حضور داشتند اما به علت اینکه برای استعفای علوی از شورا به اجماع نرسیدند این جلسه برگزار نشد.

کرمان؛ دلیل استعفای معصوم‌زاده حضور در مجلس نیست

‏شورای اسلامی شهر کرمان پس از یک هفته با ۱۰ رای موافق و یک رای مخالف با استعفای ماه بانو معصوم زاده عضو پنجمین دوره این شورا موافقت کرد.

معصوم‌زاده در واکنش به شایعات درباره استعفایش به دلیل حضور در انتخابات مجلس گفت: کسی باید به مجلس برود که برنامه داشته باشد و کاری برای مردم بکند و من برای مجلس استعفا ندادم و تا الان قصد حضور در انتخابات مجلس را ندارم.

کرمانشاه؛ استعفای رییس به دلیل نبود دورنمای شهری

غلامرضا امیری رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه، از عضویت در این شورا استعفا داد؛ در متن استعفای او دلایلی هم چون عدم هماهنگی و نبود دور نمای مناسب در خصوص تحول در کرمانشاه به چشم می‌خورد.

یزد؛ وزارت کشور حکم شهردار را تایید می‌کند، وزارت اطلاعات نه

هشت ماه از استعفای مهدی جمالی نژاد، آخرین شهردار یزد می گذرد و شورای شهر هنوز موفق به اجرایی کردن مهمترین وظیفه خود یعنی انتخاب شهردار نشده است.

در این مدت شورا سه نفر را به عنوان نامزد به وزارت کشور معرفی کرده است که مجتبی فرهمند و محمدرضا سیدحسینی به علت های مختلفی همچون نداشتن سابقه اجرایی کافی، نداشتن مدرک تحصیلی لازم و برخی سوابق دیگر مورد تایید صلاحیت وزارت کشور قرار نگرفتند.

داور نظری اردبیلی گزینه سوم نیز پس از آن که از سوی جمالی نژاد معاون وزیر کشور به صورت تلگرامی ابلاغ حکم صورت گرفت با نظر منفی وزارت اطلاعات مواجه شد و قرار بر آن شد که ابلاغ واقعی در نشست معارفه صورت گیرد نشستی که شاید هیچگاه برگزار نشود.

هشت ماه پس از این کش و قوس ها، حالا رییس شورای اسلامی شهر یزد در سخنانی در خانه احزاب که برخی آن را افشاگرانه خوانده اند مدعی شده برخی از فشارها مانع از عمل به وظیفه شورا شده و این گونه باشد شورا حاضر است جا بیندازد که شهردار نداشته باشد.

غلامعلی سفید مدعی شده نهاد ریاست جمهوری، وزارت کشور و دیگر دستگاه‌ها حاضر به همکاری با شورا برای تایید نامزدها نشده اند و برخی دیگر هم به شورا برای اعمال نظر خود فشار می آورند.

حال وزارت کشور نمی‌تواند حکمی را که صادر کرده رد کند بنابراین شورای شهر یا باید منتظر استعفای شهردار منتخب خود باشد یا او را استیضاح کند یا پرونده را به هیئت رسیدگی به شکایات شهرداران ارسال کند که راه سوم بین سه تا شش ماه به طول خواهد انجامید.

شیراز؛ نظری بر صندلی شورا نشست

مراسم تکریم سیروس پاک فطرت عضو سابق شورای شهر شیراز و تحلیف سعید نظری عضو جدید این پارلمان شهری هشتم خرداد ماه در صحن علنی شورا برگزار شد و سعید نظری با قرائت سوگندنامه، به طور رسمی عضو شورای شهر شیراز نام گرفت.

سیروس پاک فطرت در هفته پیشتر استعفای خود را به شورای شهر ارائه داده و شورای شهر نیز با استعفای وی موافقت کرده بود.

تهران؛ آیین‌نامه شورایاری‌ها از دستور خارج شد

آیین‌نامه انتخابات شورایاری‌ها در شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد که در نهایت از ۱۹ نفر حاضر در شورا، ۱۲ نفر موافقت خود را با خروج آیین‌نامه تا تعیین تکلیف اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها توسط هیئت تطبیق فرمانداری اعلام کردند.

در نهایت پیشنهاد هاشمی مبنی بر اینکه حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز ستاد شورایاری، آیین نامه برگزاری انتخابات را به شورای شهر ارائه کند با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

یزد؛ نامگذاری دو روز در تقویم شهر

درپی مذاکراتی در شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست امام جمعه یزد دو روز به نام‌های "روز شهدای انقلاب یزد" و "روز یزد" نامگذاری شد.

با تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر یزد نامگذاری روز ۱۰ فروردین به نام روز شهدای انقلاب یزد، مقاومت و پایداری و همچنین ۵ شهریور (اول برج سنبله) به نام روز یزد به تصویب رسید.

همچنین در هفته‌ای که گذشت، شهرداران و سرپرستان جدید شهرداری‌های ملارد، آق‌قلا و مهاباد توسط اعضای شورای این شهرها انتخاب شدند.

کوتاه از شورا:

عسگریان عضو شورای اسلامی شهر همدان: توفیقی در این پانزده ماه از انتصاب شهردار نداشته‌ایم و نارضایتی مردم نیز باعث تضعیف شورای پنجم می‌شود.

سالاری، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد: از بین سه گزینه، سالروز ورود امام رضا(ع) به توس محتمل‌ترین گزینه برای تعیین به عنوان روز ملی مشهد است و بیشتر با منطق جور است.

سبحانی عضو شورای شهر قم: کاشت درخت اکالیپتوس در داخل شهر قم ممنوع شد و کاشت آن در بوستان‌های جنگلی حاشیه شهر نیز به سرعت کاهش یافته و تا پایان تابستان متوقف خواهد شد.

ابطحی عضو مجلس در شورای حل اختلاف استان اصفهان: پیرامون سفر بدون مجوز عضو شورای شهر اصفهان به لهستان چندین جلسه در هیأت حل اختلاف استان برگزار شد اما هنوز هیچ رأیی صادر نشده است.

اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان: قطعا با اندکی بررسی در عملکرد ادوار شورای‌شهر رشت خواهیم دید که انتخاب‌های بعضا نادرست و دخالت‌های مختلف مانع ثبات مدیریت شهری رشت شده است بنابراین اگر غیربومی بودن استاندار فعلی را دلیل مشکل بلاتکلیفی مدیریت شهری رشت بدانیم نوعی آدرس غلط دادن است.

ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان: شورای شهر جولانگاه قدرت نشود. اینکه چه کسی شهردار، رئیس، آبدارچی یا معاون شود مردم برای این به شما رای نداده اند که جنگ قدرت راه بیندازید که فلان کس را نمی‌خواهیم و فلان کس را می‌خواهیم به جای اینکارها بیاید برای مردم کار کنید.

میترا استاد که روز سه‌شنبه هفت خرداد توسط محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران به قتل رسید، در سال ۱۳۹۶ نامزد انتخابات پنجمین دوره شورای شهر از اسلامشهر بود اما نتوانست به شورا راه پیدا کند.

سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران: اخیرا شهردار تهران، برخلاف مصوبه شورای شهر، اقدام به افزایش نجومی برخی عوارض صدور پروانه و تغییر کاربری نموده است که تبعات جبران ناپذیری را در فضای اقتصادی فعلی، به همراه خواهد داشت.

کد خبر 377770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.