ایران هراسی نکته نهفته معامله قرن که فاش شد

لنجان- امام جمعه زاینده‌رود گفت: آمریکا با استفاده از توان کشورهای خائن منطقه در تلاش است با عادی‏‌سازی روابط کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی؛ به خیال خام خود به منازعه ۷۰ ساله فلسطین و اسرائیل پایان دهد تا بجای اسرائیل هراسی، ایران هراسی در منطقه رواج یابد.

حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با بیان اینکه قدس اولین قبله مسلمانان و یکی از چهار مسجد مقدس جهان اسلام به شمار می آید، اظهار کرد: فلسطین با آثار بجای مانده از ادیان الهی همچون یهود، مسیحیت و اسلام؛ دارای تمدن چندین هزار ساله دینی بوده و محل ظهور پیامبران بزرگ الهی و حکومت پیامبران بزرگ الهی همچون حضرت داود و سلیمان بوده است.

وی با تحلیل علت اشغال فلسطین تصریح کرد: وقتی دشمنان اسلام با نهضت سید جمال الدین اسدآبادی در برابر استعمار، فتوای تحریم تنباکو از سوی آیت‌الله میرزای‌ شیرازی و فتوای جهاد آیت‌الله سید محمد کاظم یزدی بر علیه اشغال کشور لیبی، عراق و ایران و همچنین قیام محمد تقی شیرازی، میرزای دوم مواجه شدند و به قدرت اسلام و رهبری مراجع دینی پی‌بردند؛ بر آن شدند تا غده ای سرطانی را در دل جهان اسلام ایجاد کنند.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: هدف از ایجاد این غده سرطانی این بود که بر منابع سرشار جهان اسلام مسلط و از پیشرفت اسلام و اتحاد مسلمانان جلو گیری کنند از این رو با اشغال سرزمین فلسطین و اسکان یهودیان؛ دولت غاصب اسرائیل را تشکیل دادند تا توطئه های شوم خود را اجرایی کنند.

 وی با اشاره به مبانی دفاع از ملت فلسطین و مبارزه با اسرائیل گفت: دین مبین اسلام هیچگاه به زمان، مکان، قوم و ملت خاصی محدود نبوده چرا که مسئولیت جهانی دارد از این رو دفاع از ملت مظلوم فلسطین یکی از بزرگترین وظائف مسلمانان و مقدمه حکومت جهانی منجی عالم بشریت است.

صفرزاده تهرانی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ که این آیه در بردارنده اصل مبارزه با اسرائیل و دفاع از ملت مظلوم فلسطین است، زیرا هیچ کافری نباید بر مسلمانی سلطه داشته باشد و هیچ مسلمانی حق ندارد زیر سلطه کفار باشند.

وی با بیان اینکه روز قدس تدبیری حکیمانه از سوی امام خمینی(ره) برای تثبیت آرمان فلسطین بود، اضافه کرد: تعیین روز جهانی قدس و راهپیمائی در  آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ثمرات بسیاری را به همراه داشته است و مسلمانان جهان با حمایت از ملت فلسطین نقطه عطفی در مبارزات ملت فلسطین به حساب می‌آیند.

امام جمعه زاینده رود عنوان کرد: راهپیمائی روز جهانی قدس به تاریخ طولانی مبارزه با اسرائیل اصالت بخشیده و  سبب مجد و عظمت اسلام و مسلمین شده است همچنین در این روز بین مسلمانان جهان اتحادی دوچندان ایجاد می شود و همچون دانه‌های زنجیر به هم پیوسته‌ در برابر استکبار صف آرایی می کنند. 

وی خاطرنشان کرد: نابودی اسرائیل به عنوان دشمن اصلی دین مبین اسلام و آزادسازی فلسطین به عنوان پاره تن اسلام، جزء آرمان مسلمانان جهان بوده و بر همین اساس مبارزه با اسرائیل به عنوان یک ضرورت به حساب می آید و راهپیمائی روز جهانی قدس راه سازش و خیانت رژیم های مرتجع منطقه را مسدود کرده است.

صفرزاده تهرانی یادآور شد: راهپیمائی روز جهانی قدس مقاومت مسلمانان در مقابل اشغالگران را دنبال داشت، مقاومتی که صهیونیست‌ها را در درون مرزهای خود زمین‌گیر کرد و رؤیای دستیابی‌ به نیل تا فرات را در هم شکست و از سوی دیگر حزب الله به عنوان قدرت تأثیرگذار در منطقه بوجود آمد و شکست‌های پی‌درپی را بر پیکر اسرائیل وارد کرد.

وی با اشاره به طرح معامله قرن گفت: آمریکا در راستای تأمین امنیت اسرائیل قصد دارد قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام و سفارت‌ کشورهای مختلف را از تل‌آویو به قدس منتقل کند، از سوی دیگر حق بازگشت آوارگان فلسطین را به سرزمین سلب کرده و دولت فلسطین و گروه‌های مقاومت را خلع سلاح کند. 

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: آمریکا با استفاده از توان کشورهای خائن منطقه در تلاش است با عادی‏‌سازی روابط کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی به خیال خام خود به منازعه ۷۰ ساله فلسطین و اسرائیل پایان دهد تا بجای اسرائیل هراسی، ایران هراسی در منطقه رواج یابد.

وی متذکر شد: اما آمریکا باید بداند که قدس فروشی نیست و همانگونه که نام آور بزرگ دوران معاصر امام خمینی(ره) فرمود راه قدس از کربلا می گذرد و امروز ما در کربلا ایستاده‌ایم؛ بی تردید به قدس خواهیم آمد و در قدس شریف نماز خواهیم خواند.

کد خبر 377762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.