عقب‌نشینی بولتون از مواضع ضدایرانی

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید که برای آماده سازی زمینه سفر ترامپ به انگلیس در لندن به سر می برد در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز انگلیس گفت: رئیس جمهور ترامپ هیچگاه در پی تغییر رژیم در ایران نبوده و نیست.

به گزارش ایمنا، جان بولتون در چرخشی آشکار از مواضع قبلی خود مدعی شد ترامپ فقط درپی کسب اطمینان از دست نیافتن ایران به سلاح هسته ای است و نه تغییر رژیم ایران!

این درحالی است مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه اخیر خود با شبکه فاکس نیوز به صراحت اعلام کرده بود رئیس جمهور ترامپ مصمم است تا رژیم ایران را تغییر دهد.

جان بولتون که در آستانه سفر پر واکنش ترامپ به انگلیس، بی سرو صدا به لندن آمد در مصاحبه ای که بخش هایی از آن دقایقی پیش در شبکه اسکای نیوز پخش شد با چرخشی آشکار از مواضع قبلی خود افزود ترامپ فقط درپی کسب اطمینان از دست نیافتن ایران به سلاح هسته ای است.

وی گفت سیاست رئیس جمهور این است که ایران به سلاح هسته ای دست نیابد.

در این مصاحبه درباره رابطه انگلیس و امریکا پس از برگزیت و اظهارات ترامپ درباره نایجل فاراژ رهبر حزب تازه تاسیس برگزیت و نیز بوریس جانسون سرسخت ترین سیاستمداران ضد اتحادیه اروپا از وی سئوال شد.

ترامپ به تازگی در برابر دوربین ها، نایجل فاراژ و بوریس جانسون را دوستان خوب و آدم های بزرگ توصیف کرد اما گفت حمایت از آنها وظیفه من نیست.

اظهارات ترامپ در سفر پرحاشیه قبلی به انگلیس نیز که بوریس جانسون را فرد شایسته ای برای نخست وزیری انگلیس توصیف کرده بود ضمن مکدر کردن خاطر ترزا می و اعضای دولت در میان افکار عمومی نیز واکنش های بسیاری داشت و آنها از این اظهارات به عنوان سخنان مداخله گرانه در امور انگلیس یاد و آنرا محکوم کردند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حالی به لندن سفر کرده است که گروه های ضد جنگ، نژادپرستی، نهادهای اسلامی، حامیان مردم فلسطین، فعالان حقوق بشر و حامیان محیط زیست و ده ها گروه مدنی و مردمی دیگر اعلام کردند همزمان با سفر ترامپ تظاهرات بزرگ دیگری را ضد ترامپ و سیاست هایش در خیابان های مرکزی لندن به راه خواهند انداخت.

سفر قبلی ترامپ به انگلیس نیز به علت موج گسترده مخالفت ها پس از سه بار تعویق بصورت غیررسمی و برخلاف عرف رسمی در کاخ های بیرون از لندن برگزار شد و به گفته ناظران بزرگترین تظاهرات ضد یک رئیس جمهور را در تاریخ انگلیس به نام ترامپ به ثبت رساند.

قرار است بولتون ساعت پنج عصر فردا شنبه صرفا در جمع اعضای اتحادیه دانشگاه اکسفورد سخنرانی کند. گفته شده برگزاری این سخنرانی در میان تدابیر شدید امنیتی است و به علت منفور بودن چهره بولتون و از بیم به جنجال کشیده شدن این سخنرانی فقط به اعضای اتحادیه آکسفورد و با تاکید بر همراه داشتن کارت شناسایی و عضویت اجازه حضور در این سخنرانی داده شده است.

همزمان شماری از دانشجویان دانشگاه آکسفورد بولتون را تهدیدی برای جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی دانستند و لغو سخنرانی وی را در این دانشگاه خواستار شدند.

بولتون در حالی برای آماده سازی بستری های حضور ترامپ به لندن آمده که مخالفت های کلامی ترامپ با مواضع بیان شده بولتون از جمله درباره ایران و تغییر رژیم در ایران و موضوع کره شمالی گمانه زنی ها را برای تشدید اختلاف بولتون و ترامپ افزایش داده و برخی نیز بر کناری قریب الوقوع او را پیش بینی کرده اند.

بولتون بارها در ازای دریافت پول از منافقین در جمع آنها حاضر شد و با حمایت از این تروریست ها وعده داد آمریکا به کمک های خود از این گروه تروریستی ادامه خواهد داد.

کد خبر 377757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.