از هملت روی صحنه تا بازیگرانی که از سریال‌ها جدا شدند

در هفته گذشته حضور هنرمندان ایرانی در سطوح بین‌المللی و کناره‌گیری بهرام رادان و لیلا حاتمی از اخبار داغ فرهنگ و هنر ایران بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته گذشته اخبار فرهنگ و هنر حول محور کناره گیری دو هنرمند از سریال‌های خانگی می‌چرخید اما در این میان خبرهای مهمی هم در جریان بود که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

راهیابی پنج فیلم کوتاه ایرانی به جشنواره پالم اسپرینگز: پنج فیلم کوتاه ایرانی به جشنواره پالم اسپرینگز که در ایالت کالیفرنیا آمریکا برگزار می‌شود راه یافتند. فیلم های تشریح اثر سیاوش شهابی، نگاه اثر فرنوش صمدی، آمبرا اثر سعید جعفریان، جشن اثر بهنام عابدی و شب تولد اثر امید شمس اسامی فیلم های راه یافته به این جشنواره هستند.

هملت شاهزاده اندوه در تماشاخانه سپند: این نمایش به کارگردانی محمد عاقبتی و به نویسندگی محمد چرمشیر، بازنگری نمایشنامه هملت اثر ویلیام شکسپیر است که تا سیزدهم خرداد در تماشاخانه سپند بر روی صحنه اجرا خواهد شد. افشین هاشمی بازیگر این نمایش مونولوگ است.

جدایی ستاره ها از سریال های شبکه نمایش خانگی: زمزمه هایی مبنی بر جدایی لیلا حاتمی از سریال نهنگ آبی و بهرام رادان از سریال رقص روی شیشه شنیده شده بود، هفته گذشته خبر جدایی این بازیگران رسما تایید شد. لیلا حاتمی علت جدایی اش از سریال را نداشتن عمق کافی و تکراری بودن نقشش در سریال مطرح کرد و بهرام رادان نیز نارضایتی مالی را دلیل جدایی اش از این سریال بیان کرد. این جدایی های نابه‌هنگام در حالی صورت گرفته که سرنوشت ادامه این دو سریال نسبتا پرطرفدار در هاله ای از ابهام فرو رفته است.

انتشار فراخوان پذیرش مقاله در فصلنامه علمی تئاتر: فصلنامه علمی تئاتر طی انتشار فراخوانی، خبر از آن داد که قصد دارد پذیرای مقالات علمی علاقمندان و متخصصان تئاتر در چهار شماره آینده باشد. چهار شماره پیش روی فصلنامه تئاتر با هدف توسعه مبانی نظری و ارائه دستاوردها و راهکارهای علمی و تحقیقاتی در حوزه تئاتر با تأکید و توجه بر موضوعات زیر منتشر خواهد شد:

شماره ۷۶: میزانسن و تئاتر امروز
شماره ۷۷: اقتباس ادبی نمایشی و بینامتنیت
شماره ۷۸: نمایشنامه و اجرا؛ تقابل یا تعامل
شماره ۷۹: اشکال نوین اجرایی در تئاتر

حضور چهار نقاش زن ایرانی در آرت‌فر ارمنستان: ستاره حسینی، گندم امیری، طیبه دژدوست و سرمه عرب اسامی چهار نقاش زن هستند که از سوی گالری ویستا به این رویداد هنری معرفی شدند و آثارشان در آرت فر ارمنستان به نمایش درخواهد آمد.

مهمانی هنر در خانه هنرمندان ایران: مهمانی هنر عنوان نمایشگاهی است که در خانه هنرمندان ایران و با موضوع طراحی فیگوراتیو در حال برگزاری است. در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ اثر در زمینه مرتبط با موضوع و با تمرکز بر هنرمندان غیرتهرانی گردآوری شده است. رویکرد این نمایشگاه، ارائه تصویر تازه از وضعیت طراحی ایران عنوان شده است.

کد خبر 377756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.