ناکامی عربستان در جبران کاهش صادرات نفت توسط ایران

یک منبع که بر تولید نفت اوپک نظارت دارد به رویترز گفت: «شاهد کاهش عرضه نفت کشورهای اوپک به پایین‌ترین سطح طی سال‌های اخیر هستیم.»

​به گزارش ایمنا، نتایج تحقیقات خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد عربستان سعودی علی‌رغم افزایش تولید نفت در ماه مه میلادی، نتوانسته است کاهش صادرات نفت توسط ایران را جبران کند.

بر این اساس، این تحقیق نشان می‌دهد ۱۴ عضو «سازمان کشورهای صادرکننده نفت» (اوپک) در ماه مه روزانه ۳۰ میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه نفت به بازار عرضه کردند. این رقم نسبت به ماه آوریل ۶۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است. این رقم از سال ۲۰۱۵ بی‌سابقه بوده است.

با آنکه عربستان سعودی تحت فشار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تولید نفت را افزایش داده کماکان کمتر از میزانی که بر اساس توافقات اوپک مجاز است تولید می‌کند. یک منبع که بر تولید نفت اوپک نظارت دارد به رویترز گفت: «شاهد کاهش عرضه نفت کشورهای اوپک به پایین‌ترین سطح طی سال‌های اخیر هستیم. در ماه جاری افزایش عمده‌ای [در عرضه] رخ نداده و بسیاری از کشورها نفت کمتری عرضه کرده‌اند

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام، تحریم‌های رفع‌شده ذیل این توافق را بار دیگر احیا کرده است. واشنگتن ماه نوامبر سال گذشته میلادی هشت مشتری نفتی ایران را از تحریم‌ها معاف کرد. این معافیت‌ها در اوایل ماه مه به پایان رسید اما دولت آمریکا آنها را تمدید نکرد. دولت آمریکا هدف از تمدید نکردن این معافیت‌ها را ادامه سیاست فشار حداکثری علیه ایران و رساندن واردات نفت این کشور به صفر اعلام کرد.

کد خبر 377754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.