آمریکا به برخی کشورها اجازه خرید محدود نفت از ایران را داد

روزنامه وال استریت ژورنال روز پنجشنبه گزارش داد، آمریکا به برخی کشورها اجازه داده تا به صورت محدود از ایران نفت وارد کنند.

به گزارش ایمنا، یک مقام ارشد آمریکایی اظهار داشت: کشورهایی که به سقف تعیین شده از سوی آمریکا برای واردات نفت از ایران نرسیده اند، می توانند به تجارت خود با این کشور ادامه دهند.

معافیت هایی که آمریکا ماه نوامبر گذشته در مورد واردات نفت از ایران برای هشت کشور صادر کرده بود، اوایل ماه می منقضی و تمدید نشد.

به رغم اینکه مقامات آمریکایی گفته بودند این معافیت ها دیگر تمدید نمی شود، روزنامه وال استریت ژورنال در همان ایام گزارش داد که دولت دونالد ترامپ در حال بررسی تدابیری است تا ضمن تحقق هدف ادعایی خود مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت ایران، گذر کشورهایی مانند هند و چین از این مرحله را آسان تر کند.

کشورهای ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، تایوان، ایتالیا، یونان، هند و چین کشورهایی از تحریم های آمریکا علیه نفت ایران معاف شده بودند. اما سقف نفتی که می توانستند وارد کنند افشا نشده است.

«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایراندراین زمینه اظهار داشت: ما هر گونه تلاشی برای وارد کردن نفت خام ایران ورای محدودیت های مورد مذاکره در بازه زمانی نوامبر تا ماه می را تحریم خواهیم کرد.

منبع:ایرنا

کد خبر 377742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.