اولین پارک اکولوژیک شناور در جهان

معماران ایالات متحده از احداث اولین پارک اوکولوژیک شناور جهان در شیکاگو خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران ایالات متحده از طراحی اولین پارک بوم شناختی شناور جهان به نام The Wild Mile در امتداد رودخانه شیکاگو خبر داده‌اند. پروژه ساخت این پارک قرار است تا اوایل سال ۲۰۲۰ به پایان برسد. اجرای این طرح توسط یک گروه بوم‌شناس، دولت شهر شیکاگو و چندین شرکت خصوصی تحقق یافت. پارک The Wild Mile در شیکاگو اولین و طولانی‌ترین پارک اکولوژیک شناور جهان خواهد بود که طول آن برابر با یک مایل معادل  یک کیلومتر و ۶۰۹ متر خواهد بود.

در طراحی این پارک در نظر گرفته شده است که دیوارهای کانال رودخانه استحکام و پایداری جزایر شناور کوچک آن منطقه را تامین کند. با احداث پارک اکولوژیک شیکاگو، فضای وسیعی برای زندگی حیوانات و پرورش گیاهان و تامین نیازهای افرادی که از پارک بهره می‌برند مانند قایقرانان و عابران پیاده اختصاص داده می‌شود. هدف از اجرای این پروژه اهمیت بخشیدن به لزوم وجود زیستگاه طبیعی در سیستم شهری است. پارک شناور محیطی طبیعی برای گونه‌های مختلف گیاهان گرده‌افشان و حیوانات به شمار ‌می‌رود که تنوع زیستی منطقه را تامین می‌کنند.

ایده ساخت پارک اکولوژیک شناور در شیکاگو برای اولین بار در قالب طرحی عنوان شد که هدف آن، ساخت ۶۰ هکتار فضای باز عمومی برای مردم در شیکاگو بوده است. شهروندان و دانشمندان زیادی داوطلبانه در انجام پروژه ساخت پارک اکولوژیک شرکت کرده‌اند و مسئولیت پیگیری مسائل مربوط به حیات وحش در منطقه را بر عهده گرفته‌اند. اطلاعات مربوط به این پارک از طریق یک اپلیکیشن مخصوص ارائه می‌شود تا جزئیات مربوط به هر گونه زیستی پیرامون یا درون رودخانه شیکاگو را نشان دهد.

در پروژه ساخت Wild Mile شیکاگو مشارکت عمومی و نظرات مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر همکاری‌های داوطلبانه مردم، جلساتی نیز با آن‌ها برگزار می‌شود تا در مورد مسائل و علاقمندی‌های شهروندان در مورد طرح پارک شناور به تبادل نظر بپردازند.

پروژه ساخت پارک اکولوژیک شناور شیکاگو قرار است تا اواسط سال ۲۰۲۰ به پایان برسد و مسئولان زیادی بر چگونگی روند انجام این پروژه نظارت می‌کنند. این روزها، تعداد فضاهای عمومی شناور در حال افزایش است. به عنوان مثال، شهر روتردام هلند در حال ساخت فضاهای سبز شناور به شکل شش ضلعی با وسعتی بسیار کمتر از پارک شناور شیکاگوست.

کد خبر 377729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.