نرخ بیکاری گلپایگان تک رقمی می‌شود

گلپایگان- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان گفت: اکنون نرخ بیکاری گلپایگان به ۱۲ درصد رسیده است که البته با پیگیری‌های انجام شده برای تأسیس واحدهای اقتصادی جدید، تا پایان این میزان تک رقمی خواهد شد.

میثم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان با بیان اینکه سال گذشته در کارگروه اشتغال استان ایجاد یک‌هزار و ۸۶۵ فرصت شغلی برای شهرستان تکلیف شد، اظهار کرد: از این تعداد زمینه اشتغال یک‌هزار و ۶۷۵ نفر فراهم شده است، البته این به معنی ایجاد اشتغال پایدار در این تعداد فرصت شغلی نیست.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹۰ درصد تعهد تکلیفی کارگروه اشتغال استان محقق شده است، عنوان کرد: سامانه کارا در دو شاخه طرح اشتغال فراگیر با سود تسهیلات ۱۸ درصد و طرح اشتغال روستایی با سود تسهیلات شش درصد برای متقاضیان راه‌اندازی شده است.

رییس تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۶ طرح فراگیر به ارزش چهار میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان و اشتغالزایی برای ۸۴ نفر به بانک‌ها معرفی شد و از این تعداد به شش طرح یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که زمینه اشتغال ۲۴ نفر را فراهم کرده است.

سلیمانی ادامه داد: سال گذشته ۷۱  طرح روستایی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان به بانک معرفی شد که به ۵۹ طرح از این تعداد شش میلیارد و ۸۰۶ میلیون تومان تسهیلات اعطا و زمینه اشغال ۱۱۸ نفر فراهم شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته اعتبار مشاغل خانگی شهرستان ۸۲۰ میلیون تومان بود که مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای ایجاد مشاغل مستقل جذب شده است، یادآور شد: ۶۲۰ میلیون تومان از این اعتبارات برای ایجاد طرح‌های پشتیبان به کارگروه اشتغال استان معرفی شد که از این مبلغ ۳۱۰ میلیون تومان به صورت کامل جذب و مابقی اعتبار به دلیل انصراف متقاضی، تأمین نشدن شرایط مورد نظر بانک و شرایط مورد نظر کارگروه اشتغال استان رد شد.

رییس تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان گفت: اکنون نرخ بیکاری گلپایگان به ۱۲ درصد رسیده است که البته با پیگیری‌های انجام شده برای تأسیس واحدهای اقتصادی جدید، تا پایان این میزان تک رقمی خواهد شد.

سلیمیان با بیان اینکه در این شهرستان ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه تأمین اجتماعی شده وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد تقریبا ۱۲ هزار نفر بیمه شده اجباری و شش هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده اختیاری هستند.

وی گفت: مهمترین مشکل واحدهای صنعتی قطعه‌ساز و مگاموتور فعال در شهرستان پرداخت معوقات، تأمین مطالبات، سرمایه در گردش و مواد اولیه است.

کد خبر 377727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.